«کانون حدیث» گچساران در ماه رمضان


«کانون حدیث» گچساران در ماه رمضان

اعضای خستگی ناپذیر «کانون فرهنگی حدیث»، با لبیک به فرامین رهبری در ماه مبارک رمضان، پنجمین مرحله از کمک های مومنانه به نیازمندان شهرستان گچساران را به مرحله اجرا درآوردند.

خبرگزاری شبستان-گچساران، «خوب است که در ماه مبارک رمضان یک رزمایش گسترده برای مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا در جامعه شکل بگیرد و برای اثبات ارادتمان به امام زمان(عج) صحنه‌ها و جلوه‌هایی از جامعه مهدوی را که جامعه‌ای همراه با قسط، عدل، عزت، علم، برادری و همیاری است، به‌ وجود آوریم.»

بعد از این پیام مهم و تاکید رهبر انقلاب اسلامی در نیمه شعبان مبنی بر کمک مومنانه به اقشار آسیب دیده در بحران کرونا بود، که گروه های جهادی و کانون های مساجد در همه استانها برای کمک به افراد نیازمند و آسیب دیده از کرونا، دست به کار شدند.

اعضای «کانون فرهنگی هنری حدیث مسجدالنبی(ص)» شهرستان گچساران، با لبیک به فرامین رهبری پای کار آمدند و اولین مرحله کمک مومنانه خود را با استعانت از امام زمان (عج) در نیمه شعبان با «نذر قربانی» و «سبد کمک معیشتی» آغاز کردند.

«کانون حدیث» گچساران در ماه رمضان

در این روز بزرگ با کمک خیرین و کمک های مردمی، ۷۵ سبد کالا به ارزش ۸۰ میلیون ریال با متبرک کردن به نام مبارک امام زمان (عج) بین افراد نیازمند توزیع شد.

در شهرستان گچساران، با وجود دارا بودن منابع خدادای نفت، محله های فقیر نشین بسیاری در شهر وجود دارند، که مردمانش در طی سال، رنگ گوشت قرمز را به چشم نمی بینند.

کانون حدیث گچساران، با علم به این موضوع با مشارکت ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان، در روز تولد صاحب الزمان (عج) دو راس گوسفند به ارزش ۴۰ میلیون ریال ذبح و گوشت قربانی را بین ۷۵ خانواده کم بضاعت و در محله های فقیر نشین توزیع کردند.

شناسایی خانواده های مستحق و کم درآمد از طریق تحقیقات میدانی، افراد معتمد محلات، بسیج، بهداشت و درمان روستاها انجام شد.

«کانون حدیث» گچساران در ماه رمضان

با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، ماه مهمانی و مهربانی خداوند متعال فرصتی مناسب برای تقویت روحیه جهاد و ایثار در راه خدمت به همنوعان خود در کانون های مساجد گچساران رقم خورد.

با توجه به سفارش «مقام معظم رهبری» در خصوص رزمایش «کمک مومنانه» در ماه مبارک رمضان، اعضای کانون کمر همت بسته، درب همه منازل برای دریافت اطلاعات معیشت خانواده ها رفته، به جمع آوری کمک های مومنانه مردمی برای تهیه سبد کمک معیشتی ویژ ماه مبارک رمضان پرداختند.

«کانون حدیث» گچساران در ماه رمضان

اختصاص بخشی از هزینه های برگزاری مراسم های مربوط به ماه مبارک رمضان به رزمایش کمک مومنانه از دیگر تدابیر کانون فرهنگی حدیث و همکاری هیئت امناء مسجد النبی (ص) بود.

با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، یکی از اقدامات کانون حدیث در راستای جمع آوری کمک های مردمی و فعالیت های فرهنگی مربوط به ماه مبارک رمضان تشکیل گروه اهالی مسجد در فضای مجازی بود.

«کانون حدیث» گچساران در ماه رمضان

در دومین مرحله از کمک های مومنانه، در دهمین روز از ماه مبارک رمضان، اعضای فعال کانون فرهنگی، هنری حدیث با مدیریت خستگی ناپذیر آقای زمانی پور، ۱۰۴ بسته غذایی کمک های مومنانه با هم افزایی آستان قدس رضوی بین خانواده های نیازمند گچساران و ۱۱ روستای فقیر نشین حومه شهرستان، توزیع کردند.

ارزش هر بسته غذایی توزیع شده یک میلیون و 800 هزار ریال عنوان شد، که شامل (برنج، روغن، ماکارونی، عدس، رب گوجه فرنگی، خرما، ماسک استریل) و متبرک به پرچم و نام مبارک «حضرت علی بن موسی الرضا (ع)» بود.

همزمان با تلاش بی وقفه اعضای کانون حدیث در مساعدت به یتیمان و زنان بی سرپرست شهرستان، از فعالیت های هفتگی خود که شامل سرکشی و بازرسی به مغازه های اطراف مسجد النبی (ص) دست برنداشتند.

«کانون حدیث» گچساران در ماه رمضان

اعضای انقلابی و خود جوش کانون، در نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا، در ضدعفونی اماکن عمومی و بازرسی ورودی و خروجی های شهر با پشتکار بسیاری، شبانه روز در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا بودند.

کانون فرهنگی مسجد النبی (ص) گچساران از اوایل اسفند ۹۸ همگام با نیروهای نظامی، دولتی، مردمی و جهادی پا در میدان مبارزه با شیوع ویروس منحوس (کووید۱۹) گذاشتند.

موجی از روحیه انقلابی و جهادی همچون ایثارگری ها و مجاهدت های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در بین جوانان طنین انداز شده و با تلاش های شبانه و روزی درکنار دیگر نهاد های دولتی و نظامی به کمپین (ما کرونا را شکست می دهیم) پیوستند.

«کانون حدیث» گچساران در ماه رمضان

در روزهایی که کرونا ویروس به عنوان جنگ احتمالی (زیست محیطی) شرایط روانی خاصی در جهان ایجاد کرده بود جوانان انقلابی و مجاهد «کانون حدیث» مسجدالنبی(ع) گچساران همگام با دیگر نهادها، خطر را به جان خریدند و با حضور در ایستگاه غربالگری و تست کرونا به مبارزه با شیوع ویروس (کووید۱۹) پرداختند.

اعضای کانون، در ماه مبارک رمضان، با بازرسی بعضی صنوف مواد غذایی از جمله (سوپرمارکتها نانوایی ها) با توجیه و توصیه های بهداشتی به فروشنده ها در جهت جلوگیری از انتقال ویروس کرونا به یاری نیروهای بهداشت و درمان شتافتند.

«کانون حدیث» گچساران در ماه رمضان

از جمله اقدامات کانون حدیث، تشکیل صندوق قرض الحسنه با موجودی دو میلیون تومان و مبلغ اقساط ۵۰ هزار تومان در ماه بود.

این تصمیم با هدف رفع مشکلات مالی اعضای کانون، و در راستای آموزش پس انداز کردن و برنامه ریزی مالی و متعهد کردن اعضای کانون که اکثریت نوجوان و جوان بودند، گرفته شد.

«کانون فرهنگی هنری حدیث و پایگاه بسیج مسجدالنبی(ص)» در سومین مرحله از احسان مومنانه، با توزیع ۱۲۶ بسته ارزاق به استقبال روز میلاد کریم اهل بیت (ع) رفتند.

«کانون حدیث» گچساران در ماه رمضان

در این روز پر برکت، با حمایت موسسه حضرت خدیجه (س)، آستان حضرت معصومه، آستان قدس رضوی و کمک های خیرین ۱۲۶ بسته غذایی شامل ( برنج، مرغ، روغن، خرما، ماکارانی، عدس، رب گوجه فرنگی، ماسک) بین آسیب دیده های از ویروس کرونا در ۲۰ روستای حومه و محله های مستحق شهرستان، توزیع شد.

حضور میدانی در مناطق محروم و برخورد با خانواده هایی که به سختی در حال امرار و معاش هستند روحیه جهادی اعضای کانون را بیش از پیش تقویت نموده و باعث همت مضاعف فعالیت در راستای کمک رسانی به همنوعان خود شد.

«کانون حدیث» گچساران در ماه رمضان

اعضای پرشور کانون فرهنگی حدیث از پای ننشستند و در عصر روز تولد امام حسن مجتبی (ع) با مشارکت ستاد کانون های مساجد استان، با توزیع ۲۸۰ کیلو گوشت گوسفندی به ۱۲۵ خانوار تازه شناسایی شده در روستاهای دورافتاده و محله های پایین شهر، چهارمین مرحله از کمک های مومنانه را به مرحله اجرا رساندند.

با اتمام چهارمین مرحله از کمک های مومنانه و فرا رسیدن لیالی قدر، اجازه برگزاری مراسم های شب قدر با رعایت فاصله گذاری و رعایت توصیه های بهداشتی صادر شد.

جوانان با نشاط کانون و پایگاه بسیج که چند ماه توفیق حضور در مسجد را نداشتند، با شور و اشتیاق وصف نشدنی جایگاه مراسم در حیاط مسجد را آماده برگزاری مراسم احیا کردند.

«کانون حدیث» گچساران در ماه رمضان

محفل معنوی شب های قدر با خواندن دعای جوشن کبیر، قرآن بر سر گرفتن و سوگواری به مناسبت شهادت امیرالمومنین (ع) در مسجد النبی (ع) با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و اصول بهداشتی با همکاری اعضای کانون حدیث به بهترین نحو اجرا شد.

همچنین در این شب ها، اعضاء اقدام به توزیع ماسک و دست کش استریل بین شرکت کنندگان در مراسم کردند.

در روز ۲۱ رمضان، مصادف با شهادت امیرالمومنین(ع) همچون مولای خود به درب خانواده های مستمند رفته و در پنجمین مرحله از کمک های مومنانه کانون حدیث، دو گوسفند به ارزش ۴۰ میلیون ریال بین ۵۰ خانوار روستایی نیازمند و آسیب دیده از ویروس کرونا، توزیع کردند.

«کانون حدیث» گچساران در ماه رمضان

«اعضای خستگی ناپذیر کانون حدیث» با تمام توان در میدان جهاد و ایثار و از خود گذشتی در رزمایش کمک مومنانه کمک شایانی به خانواده های آسیب دیده نمودند.

حضور جوانان فعال و مومن در عرصه های مختلف مذهبی و ملی همچون جوانان نسل انقلاب و جنگ بیانگر این است که با اتکاء به نیروی جوانان می توان کشور را در رسیدن به آرمان های انقلاب و تعالی الهی یاری نمود.

قدر مسلم است که جوانمردان کانون های فرهنگی، هنری مساجد کشور عزیزمان با صرف هزینه و جوانی خود در پویش های انسان دوستانه، کمک فراوانی به گذر از بحران های فعلی کردند.

جوانانی که توانایی ها و استعدادهای خود را در بحران های سخت به منصه ظهور رساندند، و به تمام مسئولین این پیام را دادند، که می توانند با کمترین امکانات و با تکیه بر نیروی جوانی و ایمان راسخ، مشکلات بزرگ را حل کنند.

پایان پیام/630

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان