10 طرح عمرانی و گردشگری در جزیره لارک در دست احداث است


10 طرح عمرانی و گردشگری در جزیره لارک در دست احداث است

بندرعباس- ایرنا- افزون بر 10 طرح عمرانی، زیرساختی و گردشگری با اعتبار افزون بر یک هزار میلیارد ریال در جزیره لارک در دست احداث است.

استاندار هرمزگان شامگاه پنجشنبه در جریان بازدید از روند اجرای این طرح‌ها در جزیره لارک، اظهارداشت: این طرح‌های توسعه و آبادانی در جزیره لارک با رویکرد گردشگری اسلامی و ایرانی که توسط بنیاد مستضعفان در حال انجام است، آینده خوبی را برای این جزیره رقم می‌زند.

فریدون همتی، همکاری و هماهنگی نهادهای اجرایی استان و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای توسعه و عمران جزایر استان هرمزگان را قدمی بسیار مثبت در رفاه اجتماعی مردم این مناطق عنوان کرد.

وی ادامه داد: توسعه سکونتگاه‌ها و افزایش استقرار جمعیت در جزایر استان به عنوان هدف‌گذاری این طرح‌های باعث می‌شود جزیره لارک که از تنوع طبیعی برخوردار است را در آینده به یک منطقه گردشگری و ساحلی زیبا تبدیل کند.

به گفته استاندار هرمزگان، جاده رینگ دور جزیره به عنوان یک جاده کاملا گردشگری با نور مناسب، مسیر پیاده روی و دوچرخه‌سواری، کمپ‌های اقامتی و گردشگری، پارک‌ها و بوستان‌های ساحلی، لایروبی و توسعه حوضچه و ساماندهی اسکله از جمله این طرح‌هاست.

همتی اضافه کرد: توجه ویژه‌ای به جزایر استان هرمزگان وجود دارد و در این راستا سرمایه‌گذاری‌های بزرگی صورت گرفته که در اقتصاد و گردشگری استان بسیار اثرگذار خواهد بود.

جزیره لارک جزیره‌ای در فاصله ۱۰ کیلومتری جنوب شرقی قشم و در دهانه تنگه هرمز و در جنوب جزیره هرمز قرار دارد.

این جزیر با ۵۰ کیلومتر مربع وسعت و ۴۲۱ نفر جمعیت، دارای دو منطقه مسکونی است که به نام لارک کوهی و لارک شهری مشهور است.

جزیره لارک در اثر فعالیت‌های آتشفشانی پدید آمده و به همین دلیل خاک آن مستعد کشاورزی نیست، لذا فعالیت اصلی اهالی آن، ماهی‌گیری و غواصی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد