دومین همایش سراسری معاونان هماهنگی امور اقتصادی استانداری‌های کشور برگزار شد


دومین همایش سراسری معاونان هماهنگی امور اقتصادی استانداری‌های کشور برگزار شد

زاهدان- ایرنا- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستانت و بلوچستان گفت: دومین همایش سراسری معاونان هماهنگی امور اقتصادی استانداری‌های کشور روز پنجشنبه با هدف بررسی روند اجرای مصوبات همایش نخست به ریاست بابک دین‌پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.

به گزارش روز جمعه روابط‌عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، ماندانا زنگنه در حاشیه این همایش اظهارداشت: در این نشست ضمن بررسی روند اجرای مصوبات همایش اول معاونان هماهنگی امور اقتصادی سراسر کشور هر یک از استانها به بیان مهمترین چالش‌ها و مشکلات و درخواست‌های خود در حوزه اقتصادی پرداختند.

وی؛ اصلاح و افزایش تخفیفات مقرر برای کالاهای وارداتی از بندر چابهار به میزان ۳۰ درصد را با توجه به میزان پایین بودن تخفیف در نظرگرفته شده برای چابهار به میزان ۱۰درصد نسبت به سایر بنادر کشور را یکی از مباحث مهم مطرح شده در این همایش برشمرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: ایجاد مرز رسمی با کشور پاکستان در مرز کوهک سراوان و اصلاح مقررات ارزی به منظور امکان واردات مواد اولیه مورد استفاده در فرآیند صادرات یا خرید ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز از سوی واحدهای تولیدی استان، از محل ارز حاصل از صادرات را از دیگر موضوعات مطرح شده ذکر کرد.

وی گفت: در این همایش بر صدور مجوز صادرات فرآورده‌ها و مشتقات نفتی خریداری شده از بورس از طریق بازارچه‌های مرزی با هدف استفاده از ظرفیت بازارچه‌های مرزی برای بی اثر ساختن تحریم‌ها و کسب درآمد برای کشور مورد تاکید قرار گرفت.

زنگنه با بیان اینکه کارخانه‌های سیمان سیستان و بلوچستان به شبکه گاز متصل نیستند، تامین سوخت مورد نیاز آنها را مهم بر شمرد و بر تحویل سوخت مازوت به قیمت گاز طبیعی، مشابه سنوات قبل را تا زمان اتصال این کارخانه‌ها به شبکه گاز، خواستار شد.

وی ارائه تخفیف در سود بازرگانی کالاهای وارداتی از بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان را از دیگر موضوعات مورد بحث در این همایش بیان کرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان اظهارداشت: با توجه به بارندگی‌های مناسب سال گذشته و رهاسازی آب از طریق کانال، انهار و لوله در دشت سیستان، تامین کود ازته مورد نیاز اراضی کشاورزی برای سال زراعی آتی حداقل به میزان۶۰ هزار تن درخواست شد و افزایش سهمیه نهاده‌های دامی و طیور استان نیز مورد تقاضا قرار گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس