انجام معاینات 36هزار زائر حج تمتع در ایران/ توقف معاینات در خوزستان


انجام معاینات 36هزار زائر حج تمتع در ایران/ توقف معاینات در خوزستان

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از انجام معاینات حدود 36 هزار متقاضی حج تمتع امسال در قالب 600 کاروان خبر داد.

دکتر «طاهر درودی» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: معاینات حدود ۳۶ هزار متقاضی حج تمتع امسال در قالب ۶۰۰ کاروان انجام شده است.


معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به آغاز معاینات متقاضیان حج تمتع امسال از ۲۰ اردیبهشت در سراسر کشور، افزود: از یک ماه پیش معاینات متقاضیان حج تمتع آغاز شده است و با توجه به شرایط خاص شیوع کرونا، تلاش شد تا معاینات با رعایت فاصله اجتماعی و به دور از تجمع انجام شود.

وی با بیان اینکه در فاز اول افراد زیر ۶۰ سال که شرایط جسمی بهتری داشتند معاینه شدند، خاطرنشان کرد: دستورالعمل معاینه با توجه به شیوع کرونا تدوین شد و مراحل معاینه طبق آن انجام شد. در دستورالعمل معاینات که متناسب با شیوع کرونا به روزرسانی شده است، سلامت افرادی که به دلیل شرایط کرونا دچار مخاطره خواهد شد یا احتمال خطر جانی برایشان وجود داشته باشد، در شرایط کرونا از لیست اعزام حذف می شوند.

درودی با بیان اینکه تاکنون معاینات افراد زیر ۶۰ سال تکمیل شده و برای بخشی از متقاضیان پرونده الکترونیکی تشکیل شده است و در سامانه ثبت شده اند، گفت: ۲۵۰ پزشک منتخب مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر، کار معاینات زائران را به عهده گرفته اند.

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر تصریح کرد: اطلاعات پزشکی متقاضیان حج تمتع به عنوان پرونده الکترونیک زائر در سامانه مرکز پزشکی حج و زیارت ثبت می شود و پزشکان اعزامی به کشور عربستان به صورت آنلاین به کلیه سوابق بیماری زائر دسترسی خواهند داشت.

درودی با اشاره به شیوع کووید ۱۹، خاطرنشان کرد: پروتکل های بهداشتی برای انتقال، تغذیه، اسکان و حمل و نقل زائران تهیه و در اختیار سازمان حج و زیارت قرار گرفته است تا در زمان برگزاری حج تمتع امسال این پروتکل ها اجرایی شود.

وی درخصوص تاریخ اعزام تیم متخصص پزشکی به کشور عربستان، گفت: برگزاری حج بر عهده سازمان حج و زیارت است و منتظر اعلام عربستان برای برگزاری حج تمتع و اعزام زائر هستیم. پس از اعلام تصمیم عربستان، زمان اعزام پزشکان توسط سازمان حج و زیارت به ما اعلام خواهد شد.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی