سورن پلاس ؛ مشخصات و امکانات محصول جدید ایران خودرو


سورن پلاس ؛ مشخصات و امکانات محصول جدید ایران خودرو

سورن پلاس به عنوان نسخه فیس لیفت سمند سورن محسوب می‌شود که اخیرا توسط شرکت ایران خودرو معرفی شد. در ادامه با مشخصات و امکانات سورن سال آشنا می‌شویم. خانواده سمند جزو محصولات اصلی گروه خودروسازی ایران خودرو محسوب می‌شود که از میان آنها خودرو سمند سورن همواره با به‌روزرسانی‌های متعددی مواجه شده است. در... نوشته سورن پلاس ؛ مشخصات و امکانات محصول...

سورن پلاس به عنوان نسخه فیس لیفت سمند سورن محسوب می‌شود که اخیرا توسط شرکت ایران خودرو معرفی شد. در ادامه با مشخصات و امکانات سورن سال آشنا می‌شویم.

خانواده سمند جزو محصولات اصلی گروه خودروسازی ایران خودرو محسوب می‌شود که از میان آنها خودرو سمند سورن همواره با به‌روزرسانی‌های متعددی مواجه شده است. در همین راستا شرکت ایران خودرو مدل فیس لیفت سورن را با نام سورن پلاس یا سورن سال معرفی و به بازار عرضه کرده است. از این رو قصد داریم شما را با مشخصات و امکانات این محصول جدید ایران خودرو آشنا کنیم.

مشخصات سورن پلاس

سورن پلاس ؛ مشخصات و امکانات محصول جدید ایران خودروسورن پلاس ؛ مشخصات و امکانات محصول جدید ایران خودرو

سورن پلاس از یک موتور EF7 با حجم ۱.۷ لیتری برخوردار است که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۱۵ اسب بخار و گشتاور ۱۶۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند. چنین قدرت و گشتاوری برای یک سدان خانوادگی سایز متوسط بسیار مناسب است. همچنین این موتور ۱۶ سوپاپ دارای استانداردهای آلایندگی یورو ۵ با بنزین معمولی است. این خودرو به صورت ترکیبی مصرف سوخت ۷.۴۹ لیتری را به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر به همراه دارد. قدرت تولید شده از موتور توسط یک گیربکس ۵ سرعت دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. طول این خودرو ۴۵۳۴ میلی‌متر، عرض آن ۱۷۲۰ میلی‌متر و ارتقاع آن نیز ۱۴۶۰ میلی‌متر است.

سورن پلاس ؛ مشخصات و امکانات محصول جدید ایران خودروسورن پلاس ؛ مشخصات و امکانات محصول جدید ایران خودرو

صندوق عقب سورن پلاس دارای ظرفیت حدود ۵۰۰ لیتر بوده و از این لحاظ با تندر ۹۰ برابری می‌کند. در بخش ایمنی نیز سورن سال از ترمزهای ABS+EBA بهره می‌برد و هر ۴ چرخ آن از رینگ‌های دو رنگ برخوردار شده که برای نخستین بار در ایران به تولید رسیده‌اند. این خودرو از دو کیسه هوا راننده و سرنشین جلو بهره می‌برد. همچنین سه عدد سنسور دنده عقب نیز در این خودرو وجود دارد که به راننده در زمان حرکت به عقب یاری می‌رسانند.

از سایر امکانات خودرو می‌توان به ایزوفیکس، کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، تنظیم شیشه بالابرهای جلو و عقب برقی، پاور ویندوز و آنتی ترپ، شیشه عقب با گرمکن، سیستم رادیو پخش، پورت USB، بلوتوث، تریم داخلی و روکش‌ها پارچه‌ای به رنگ مشکی، بلندگوها همراه با تیوتر روی درهای جلو و طاقچه عقب، تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو از داخل، سیستم روشنایی ترک خودرو، چراغ‌های LED جلو، چراغ روز (Day Light)، مه شکن‌های جلو و عقب، کمربند ایمنی ۳ نقطه‌ای سرنشینان عقب، شیشه دودی شیشه درهای عقب و شیشه عقب، کلیدهای کنترل صوتی روی فرمان MFC و بازکن قفل در صندوق از داخل خودرو اشاره کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان