سرانجام رایگان شدن اینترنت دانشگاه خوارزمی


سرانجام رایگان شدن اینترنت دانشگاه خوارزمی

مدیر مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه خوارزمی درباره وضعیت اینترنت دانشجویان این دانشگاه توضیحاتی داد.

سرانجام رایگان شدن اینترنت دانشگاه خوارزمی

لیلی میرطاهری مدیر مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه خوارزمی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت اینترنت دانشجویان برای شرکت در کلاس‌های مجازی گفت: در خصوص وضعیت اینترنت دانشجویان برای شرکت در سامانه مجازی، نامه‌ای از معاون اداری _ مالی وزارت علوم یعنی آقای نظرپور دریافت کردیم که در آن IP و اطلاعات فنی دانشگاه را برای پیش بردن نیازمان از ما خواستند.

او افزود: نامه اینترنت دانشجویان دانشگاه خوارزمی به منظور شرکت در آموزش‌های مجازی از طریق وزارت علوم به وزارت ارتباطات ارجاع داده شد و بعد از پیگیری‌های وزارت ارتباطات، IP‌های دانشگاه در لیست IP‌هایی که باید اینترنت آن‌ها رایگان شود، قرار گرفت.

روند رایگان شدن اینترنت دانشگاه‌ها به کجا رسید؟

میرطاهری با اشاره به روند اجرایی پروتکل رایگان شدن اینترنت دانشگاه‌ها اظهار کرد: وزارت ارتباطات به دانشگاه خوارزمی خبر داده است که اینترنت تلفن‌های همراه رایگان خواهد شد. شاتل و پارس آنلاین از نمونه پیگیری‌هایی بود که به منظور فهم رایگان شدن اینترنت آن‌ها انجام دادیم و به این نتیجه رسیدیم که آن‌ها با قرار گرفتن بر IP‌های دانشگاه، اینترنت رایگان به دانشجویان ارائه می‌دهند، اما وزارت ارتباطات به صورت قطعی در خصوص رایگان شدن اینترنت‌ها برای تمامی خطوط خبری به دانشگاه خوارزمی و همچنین دانشگاه‌های دیگر نداده و این موضوع ما را در هاله‌ای از ابهام فرو برده است.

مدیر مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه خوارزمی درباره تخمین هزینه تعرفه اینترنت هر دانشجو برای شرکت در کلاس‌های آنلاین تصریح کرد: تخمین زدن هزینه تعرفه اینترنت دانشجویان بستگی به شرایط متغیری از جمله زمان و تعداد شرکت یا حضور در کلاس‌ها و فوق برنامه‌هایی که اساتید قرار است در روز‌های آتی برای دانشجویان برگزار کنند، بستگی دارد.

سرانجام رایگان شدن اینترنت دانشگاه خوارزمی

نیاز حداقل ۵۱۲ مگابایت اینترنت برای اتصال دانشجویان به سامانه آموزشی

میرطاهری خبر داد: حداقل پهنای باند اتصال هر کاربر در سامانه دانشگاه خوارزمی به ۵۱۲ مگابایت احتیاج دارد و ردوبدل شدن ترافیک یا به اشتراک گذاشتن فایل تدریس اساتید حدود ۱۰ برابر باعث مصرف تعرفه اینترنت دانشجویان یا اساتید می‌شود.

او درباره برنامه‌ریزی برای کاهش تقلب دانشجویان در زمان برگزاری آزمون در سامانه مجازی گفت: معاونت آموزشی دانشگاه خوارزمی در حال انجام برنامه‌ریزی‌های لازم و استفاده از برخی تکنیک‌ها برای به حداقل رساندن یا کاهش سطح تقلب در زمان برگزاری امتحانات است.

مدیر مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه خوارزمی اظهار کرد: نحوه امتحان گرفتن از دانشجویان طی روز‌های گذشته به این صورت بود که در زمان سوال پرسیدن میکروفن دانشجوی مربوطه را روشن می‌‌کنم و بلافاصله بعد از شنیدن جواب او، اطمینان حاصل می‌کنم که دانشجو فرصت تقلب کردن را ندارد، اما سایر اساتید از روش‌های دیگر برای کاهش سطح تقلب‌ها استفاده کرده‌اند.

سرانجام رایگان شدن اینترنت دانشگاه خوارزمی

میرطاهری در پایان یادآوری کرد: معاونت آموزشی دانشگاه خوارزمی در حال آماده‌سازی دستورالعمل مربوطه برای برگزاری امتحانات مجازی است تا اساتید از هر کدام از روش‌ها با توجه به نوع درس خود استفاده کنند و با این کار نحوه ارزیابی دانشجو را انجام دهند.

بیشتر بخوانید

رایگان شدن اینترنت دانشجویان؛ وعده‌ای که محقق نشد اینترنت دانشگاه علامه طباطبایی رایگان می‌شود ۹۰ درصد اینترنت دانشگاه‌ها رایگان شد تدوین دستورالعمل برگزاری جلسات مجازی دفاع از پایان‌نامه در دانشگاه خوارزمی اینترنت رایگان به دست دانشجویان نرسید

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی