در شرایط فعلی باید با استفاده از هنر در خدمت زائران امام رضا(ع) باشیم


در شرایط فعلی باید با استفاده از هنر در خدمت زائران امام رضا(ع) باشیم

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه استان و شهر ما از نظر بیماری کرونا وضعیت مناسبی ندارد، گفت: این مسأله وظیفه ما و شما را سنگین خواهد کرد؛ چراکه باید با تولیدات فاخر و نشر آن در فضای مجازی بتوانیم به نحو مطلوبی در خدمت زائران و عاشقان علی بن موسی الرضا(ع) باشیم.

محمدصادق براتی شب گذشته در اختتامیه کارگاه گرافیک همدلی و رونمایی از پوستر هجدهمین جشنواره بین‌المللی و فرهنگی هنری امام رضا(ع) که در کتابخانه قلم برگزار شد، اظهار کرد: همه ساله شهر مشهد در دهه کرامت و ایام نوروز افتخار میزبانی از زائران علی‌بن‌الموسی‌الرضا(ع) را داشته است.

وی با اشاره به اینکه از اینکه امسال نتوانستیم در ایام نوروز و همچنین دهه کرامت میزبان زائران باشیم، غصه‌دار هستیم، ادامه داد: در حال حاضر مشهد شرایط مناسبی برای پذیرایی از زائران امام رضا(ع) را ندارد. ان‌شاء‌الله در آینده و در شرایط مساعد، بهتر از قبل میزبان زائران خواهیم بود.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: براساس آنچه که وزارت بهداشت اعلام کرده است، شرایط به‌گونه‌ای است که حتی نمی‌توانیم در آینده نزدیک به صورت حضوری در خدمت زائران باشیم. باتوجه به عدم امکان حضور زائران در حرم امام‌ رضا(ع)، امروزه بیشتر از گذشته به هنر و کمک هنرمندان نیازمندیم.

براتی افزود: هنرمندان ما با وجود اینکه آمادگی لازم برای تولید محتوا در خصوص زیارت مجازی برای ارائه در فضای مجازی را نداشتند، زحمات بسیار زیادی کشیدند تا آثار فاخر و ارزشمندی را تولید کنند.

وی با بیان اینکه آمار بازدیدکنندگان این آثار قابل توجه بود، تاکید کرد: امیدوارم بتوانیم از آثار فاخر و ارزشمند شما هنرمندان که در این کارگاه سه روزه خلق اثر کردید، در دهه کرامت استفاده کنیم.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه هرساله علاوه بر جشنواره رضوی، جشن‌های باشکوه و متعددی در دهه کرامت و در سراسر کشور برگزار می‌شد، بیان کرد: امسال مراسم و جشن‌های دهه کرامت به صورت مجازی برگزار خواهد شد و متاسفانه ما شور و شعف اجتماعات مومنانه را نخواهیم داشت. متاسفانه در حال حاضر شرایط مساعدی برای این اجتماعات نیست.

براتی با بیان اینکه باز هم مانند گذشته از زائران دعوت نمی‌کنیم که در این بازه زمانی و در این شرایط به مشهد بیایند، عنوان کرد: استان و شهر ما از نظر بیماری کرونا وضعیت مناسبی ندارد. این مسأله وظیفه ما و شما را سنگین خواهد کرد؛ چراکه باید با تولیدات فاخر و نشر آن در فضای مجازی بتوانیم به نحوه مطلوبی در خدمت زائران و عاشقان علی بن موسی الرضا(ع) باشیم.

وی با اشاره به اینکه استان خراسان رضوی در سال گذشته از تعامل و همدلی به نحو مطلوب و مثال‌زدنی استفاده کرده است، تشریح کرد: در ابتدای شیوع ویروس کرونا تمامی مسئولان استانی و کشوری، مشهد را باتوجه به حضور زائران در آن، بحرانی‌ترین نقطه برای شیوع ویروس کرونا تعریف می‌کردند.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه با تعامل و همدلی که بین دستگاه‌های اجرایی استانی و ارکان نظام اتفاق افتاد، این ویروس در مشهد کنترل شد، افزود: نظر دستگاه‌های اجرایی استان خراسان رضوی با نظر مسئولان کشوری در خصوص بازگشایی درب‌های حرم متفاوت بود. ما بعد از جلسه ستاد ملی کرونا مجبور شدیم از وزیر بهداشت و درمان درخواست کنیم که به مشهد بیایند و از نزدیک برنامه‌های درنظرگرفته شده استان را بررسی کنند و اجازه بازشدن 24 ساعته صحن‌های حرم امام رضا(ع) را بدهند.

براتی گفت: من بعد از آمدن وزیر به مشهد، از ایشان پرسیدم که نمره استان خراسان رضوی در مبارزه با ویروس کرونا چند است؟ وزیر بدون مقدمه اعلام کرد که نمره استان شما 20 است.

وی ادامه داد: وزیر از من سوال کرد که به نظر شما رمز موفقیت خراسان رضوی در کنترل این ویروس چیست؟ من بلافاصله پاسخ دادم: حضرت ثامن به همسایگان خود عنایت و نگاهی ویژه‌ای دارند که این مسأله در کنترل این بیماری به ما کمک شایانی کرد.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه دومین عامل در کنترل این ویروس هماهنگی و همدلی بین تمامی دستگاه‌های اجرایی استان است، خاطرنشان کرد: این هماهنگی ستودنی است. اگر این تعامل وجود نداشت، وضعیت استان بحرانی‌تر می‌شد. مردم نیز با رعایت خود ما را همراهی کردند.

براتی با بیان اینکه البته این روزها مردم نکات بهداشتی و ماسک زدن را رعایت نمی‌کنند، تاکید کرد: اگر نکات بهداشتی و ماسک زدن رعایت نشود، احتمال دارد این بیماری دوباره برگردد.

وی با اشاره به اینکه باتوجه به شرایط کرونایی فعلی لازم است که ما در فضای مجازی به اندازه کافی تولید محتوا کنیم، بیان کرد: از بزرگان این امر خواهشمندم که ما را در این زمینه یاری کنند تا محتوای لازم را در زمینه ترویج سیره رضوی و فرهنگ اهل بیت(ع) در رسانه‌ها و فضای مجازی نشر و پخش کنیم تا بتوانیم خلاء عدم حضور زائران را به این نحو جبران کنیم. امیدواریم در آینده نزدیک میزبان زائران امام رضا(ع) باشیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...