اولین تاکستان انگور یاقوتی روسیمی در گیلانغرب افتتاح می‌شود


اولین تاکستان انگور یاقوتی روسیمی در گیلانغرب افتتاح می‌شود

قصرشیرین- ایرنا- مدیرجهادکشاورزی گیلانغرب گفت: اولین تاکستان آزمایشی انگور یاقوتی به روش جدید روسیمی در سطح یک هکتار به زودی در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

سعید حیدرپور روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: افزایش عملکرد انگور در سطح شاخ و برگ، کاهش آفات و بیماری ها در آن، آبیاری و برداشت راحت تر از مزایای طرح روسیمی است که قرار است امسال این طرح در سطح پنج هکتار توسعه یابد.

وی اظهار داشت: علاوه بر این موارد محصول انگور روسیمی نسبت به تولید باغ معمولی خوش رنگ تر، درشت تر و سنگین تر است و محصول دچار قارچ زدگی نمی شود.

مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب گفت: این شهرستان هم اکنون یک هزار و ۱۲ هکتار باغ دارد که ۳۷۶ هکتار آن انگور و از این میزان ۳۱۶ هکتار آن بارور است.

او افزود: همچنین در ایام هفته جهاد کشاورزی همزمان بهره برداری از سه طرح دامپروری نیز در دهستان چله و بخش گواور با اشتغالزایی ۱۰ تن و با ۲۶ میلیارد ریال اعتبار آغاز می شود.

حیدرپور ادامه داد: مرکز خرید گندم در دهستان حیدریه نیز راه اندازی شده و با توجه به فصل برداشت تاکنون ۳۰۰ تن گندم در این دهستان خریداری شده که پیش بینی می شود این آمار به سه هزار تن برسد.

وی اضافه کرد: تاکنون ۲۸ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در مناطق گرمسیری برداشت شده که کار برداشت تا پایان خردادماه ادامه خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب گفت: برداشت در نقاط سردسیر هم از اول تیرماه آغاز می شود.

شهرستان گیلانغرب ۴۱ هزار اراضی کشاورزی وباغات دارد که سالیانه ۱۲۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و دامی در این شهرستان تولید می شود.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار تن جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...