مسئولیت فروش احتمالی حواله خودرو‌های در رهن ایران خودرو، بر عهده مالک است


مسئولیت فروش احتمالی حواله خودرو‌های در رهن ایران خودرو، بر عهده مالک است

معاون حقوقی گروه صنعتی ایران خودرو: در صورتی که مشتری به تعهدات خود طبق قرارداد عمل نکند، مطابق مفاد قرارداد، خودروساز می‌تواند نسبت به فسخ آن اقدام و خودرو را به شخص دیگری واگذار کند.

مسئولیت فروش احتمالی حواله خودرو‌های در رهن ایران خودرو، بر عهده مالک استبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از وزارت صمت؛ آقای مصطفی مظفری با بیان این که محدودیت‌هایی در قرارداد با مشتری با هدف تضمین خرید خودرو از سوی مصرف کننده واقعی پیش‌بینی شده، افزود: اعتبار قرارداد منوط به رعایت محدودیت‌هایی از جمله موارد تعیین شده از سوی وزارت صمت در ثبت نام است.
وی اضافه کرد: در این میان و با وجود این شرایط، متاسفانه ممکن است برخی افراد این مسیر را به طرق دیگر و همراه با تخلف طی می‌کنند که این موضوع با توجه به نقض شروط درج شده قابلیت پیگرد قانونی و قضایی را دارد.
مظفری در خصوص عدم امکان انتقال خودرو به فرد دیگر براساس اصول و قواعد حقوقی، گفت: شرط عدم انتقال خودرو در ظرف مدت یک سال شرطی مشروع و قانونی بوده و مخالف مقتضای عقد نخواهد بود.
معاون حقوقی ایران خودرو افزود: طبق مصوبات کمیته خودرو در وزارت صمت امکان انتقال اسناد رسمی خودرو‌های به فروش رفته در طرح فروش فوق العاده و پیش فروش یک ساله وجود ندارد و اسناد به مدت یک سال در وثیقه و رهن خودروساز خواهد ماند. به این ترتیب صرفا افرادی اقدام به ثبت نام و خرید خواهند کرد که مصرف کننده بوده و قصد فروش خودرو را ندارند.
وی ادامه داد: ایران خودرو برای حمایت از حقوق مصرف کنندگان واقعی در طرح‌های فروش رایزنی‌های متعددی با مراجع نظارتی و قضایی انجام داده است. این شرکت همگام با سیاست‌های کلان اعلامی وزارت صمت اقدامات قانونی و قراردادی لازم را انجام داده و خواهد داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر