صادرات کالاهای از بندر شهیدباهنر به کشورهای خلیج‌فارس رونق گرفت


صادرات کالاهای از بندر شهیدباهنر به کشورهای خلیج‌فارس رونق گرفت

بندرعباس- ایرنا- صادرات محصولات باغی و زراعی کشاورزان به طور متوسط روزانه بین 10 تا 15 فروند شناور حامل کالاهای یخچالی از بندر شهید باهنر به بنادر حاشیه جنوبی خلیج‌فارس انجام می‌گیرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: بندر شهید باهنر در مرکز، بندرجاسک و سیریک درشرق استان و همچنین بنادر لنگه و شیوء در غرب استان مهم ترین کانون های صادرات محصولات یخچالی هستند.

الله مراد عفیفی پور روز شنبه در جمع خبرنگاران، افزود: نخستین محموله صادراتی از بندر سیریک در هفته گذشته انجام شده که با توسعه زیرساخت ها به دنبال تقویت و تداوم فعالیت در این بندر هستیم.

وی ادامه داد: رفت و آمد شناورها از بنادر لنگه و شیوء به بندرهای حاشیه جنوبی خلیج فارس نیز به شکل مستمر در حال انجام است و بندر شیوء بعنوان یکی از کانون های مهم صادرات این نوع محصولات است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، تامین زیر ساخت های لازم، ارائه خدمات بهینه و تسهیل فرایند تخلیه و بارگیری کالا در بنادر و ارتقای سرعت تخلیه و بارگیری را از عوامل مهم در جهت رونق صادرات کالاهای یخچالی به کشورهای هدف عنوان کرد.

عفیفی پور اضافه کرد: بندرهای این استان از مزیت ها و ظرفیت های مناسبی در سال جهش تولید و رونق صادرات محصولات یخچالی از بنادر شرق و غرب استان به کشور های هدف برخوردار هستند.

وی در این باره به بندر شیوء به عنوان مصداق عینی یک بندر کوچک درحال توسعه عنوان کرد و بیان داشت: فعالیت در این بندر از سال گذشته با احداث یک رمپ خاکی آغازشد و دریکسال اخیر، یکهزار و۵۶۰ TEUکانتیتر یخچالی از این بندر به بازارهای هدف صادرشده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان یادآور شد: تقویت بنادر کوچک درشرق وغرب هرمزگان می تواند زمینه ساز تحول درجهش تولید و سرعت بخشیدن در امر صادرات محصولات کشاورزی و تجارت دریایی با کشورهای منطقه خلیج فارس باشد.

بنادر شهید باهنر، شهید حقانی، هرمز، تیاب، سیریک و جاسک در زیرمجموعه اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و بنادر شرق استان هرمزگان قرار دارند که بیشتر فعالیت‌های تجاری از طریق بنادر شهید باهنر، تیاب و جاسک صورت می‌گیرد.

بندر شهید باهنر از بنادر چند منظوره قدیمی استان هرمزگان و سومین بندر ترانزیتی کشور است.

موقعیت ممتاز جغرافیایی در دسترسی به آب های آزاد جهان از طریق خلیج فارس، اتصال به راه های بین المللی، نزدیکی به منطقه آزاد قشم، جزیره ها و بندرهای تجاری خلیج فارس این بندر را به پایگاهی استراتژیک و منحصر به فرد پس از مجتمع بندری شهید رجایی تبدیل کرده است.

ویژگی خاص این بندر، برخورداری از آبخور۱۲ متر در زمان جزر کامل بوده که پس از بندرهای شهید رجایی و امام خمینی (ره)، بالاترین آبخور را در بین بنادر کشور داراست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان