اختصاص 162 میلیارد تومان به اشتغال مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد


اختصاص 162 میلیارد تومان به اشتغال مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد

مبشری گفت: 162 میلیارد تومان اعتبار در سال جاری برای اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی مددجویان این نهاد و سایر اقشار نیازمند متقاضی اختصاص‌یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «قباد مبشری» امروز (۲۴ خرداد) به خبرنگاران، گفت: یکی از اهداف اصلی و اساسی‌ترین برنامه‌های این نهاد کمک به توانمندسازی مددجویان از طریق ایجاد اشتغال و طرح‌های اشتغال‌زایی برای آنان است.


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه معرفی مددجویان به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال یکی از برنامه‌های این نهاد در زمینه خودکفایی و توانمندی آن‌ها است، افزود: در این راستا سال جاری 162 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی مددجویان این نهاد و سایر اقشار نیازمند متقاضی اختصاص‌یافته است.


مبشری با اشاره به اینکه قرار است از محل تسهیلات پرداختی به مددجویان در سال جاری 5393 شغل ایجاد شود، گفت: تعداد مشاغل پیش‌بینی‌شده هدایت شغلی 2 هزار و 500 مورد، تعداد طرح‌های راهبر شغلی پیش‌بینی‌شده 2 هزار و 500 مورد و تعداد کاریابی پیش‌بینی‌شده در سال جاری 393 مورد است.


وی با اشاره به اینکه توانمندسازی مددجویان مبتنی بر اشتغال پایدار رویکرد اساسی برای رفع فقر و محرومیت است، گفت: پیش‌بینی‌شده است که در سال جاری 2 هزار و 500 مددجوی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد از کلاس‌های آموزش‌ فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شده تا پس از آموزش مهارت‌های لازم وارد بازار کار شوند.


مبشری به عملکرد حوزه اشتغال کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: در سال گذشته سه هزار و 229 شغل برای مددجویان و افراد نیازمند ایجاد شد و اعتبار هزینه شده در این حوزه اعم از اجرای طرح‌های اشتغال، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، طرح‌های راهبری شغلی و طرح‌های اشتغال روستایی 100 میلیارد و 700 میلیون تومان بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کمیته امداد همواره با ایجاد فرصت‌های شغلی برای مددجویان و ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی به آنان، جهت رساندن آن‌ها به خودکفایی تلاش می‌کند، تاکید کرد: از بانک‌های عامل استان انتظار داریم با توجه به تسهیلات در نظر گرفته‌شده برای مددجویان، امسال نیز همچون سال‌های گذشته کمیته امداد را در زمینه توانمندسازی و خودکفایی نیازمندان یاری کنند.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...