طرح ملی قرآنی 1454 را متمرکز بر مفاهیم کردیم


طرح ملی قرآنی 1454 را متمرکز بر مفاهیم کردیم

نشست خبری طرح ملی قرآنی 1454 با حضور مسئولان و اصحاب رسانه برگزار شد.

طرح ملی قرآنی 1454 را متمرکز بر مفاهیم کردیم

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،نشست خبری طرح ملی قرآنی ۱۴۵۴ با محوریت قرآن، خانواده و آرامش با حضور جواد شیخ اکبری مدیر شبکه قرآن، مجتبی ایزدی مدیر رادیو قرآن، سید عباس فاطمی رئیس مرکز سیمای استان ها، مهدی قره شیخ لو رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و نمایندگان دیگر ارگان‌ها امروز در مرکز همایش‌ها برگزار شد.

شیخ‌اکبری گفت:سال گذشته پس از پایان طرح ۱۴۵۴، آسیب‌شناسی ها انجام شد و طرح را روی مفاهیم متمرکز کردیم. بر همین اساس از ابتدای سال کار را در دبیرخانه شروع کردیم و جلساتی را شکل دادیم و جمع‌بندی از این جلسات ما را به نتایج خوبی رساند.

وی گفت:براساس بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند قرآن دستور زندگی است و تمام مشکلات ما از عمل نکردن به آن است. به این ترتیب انگیزه پیدا کردیم که تمرکز خود را روی آیات کاربردی قرآن معطوف کنیم و به این منظور ۶۰ آیه کاربردی برای آن انتخاب شد.

مدیر شبکه قرآن ادامه داد: عنوان کلی طرح قرآن، خانواده و آرامش بوده که براساس آن ما هر هفته را به یک موضوع اختصاص دادیم که در هفته هفت آیه کاربردی بیان می‌شود. علاوه بر این ۸ شبکه رادیویی و معاونت فضای مجازی و معاونت امور استان‌ها نیز در این طرح حضور دارند و به ما کمک می‌کنند.

شیخ‌اکبری عنوان کرد:در گذشته آیتم تولیدی نداشتیم امسال دو کار انجام دادیم و تنها معطوف به شبکه قرآن نیستیم. به این ترتیب هر روز برنامه زنده‌ای خواهیم داشت که در ساعتی مشخص پخش می شود.

وی افزود: علاوه بر این امسال آیتم‌های متنوعی برای طرح تدارک دیده شده است. به عنوان مثال برنامه‌ای در حوزه خانواده با حضور کارشناس داریم که هر روز به یک آیه می‌پردازد. همچنین آیتم‌های نمایشی و جذاب دیگری نیز تدارک دیده شده است. علاوه بر شبکه قرآن امسال ۵ شبکه اصلی، شبکه آموزش و شبکه پویا در این طرح ما را همراهی می‌کنند.امیدوارم در پایان این طرح که تا ابتدای محرم ادامه پیدا می‌کند بتوانیم اثرگذاری لازم را داشته باشیم.

سعید مقیسه مدیر کل بازار محتوا و نماینده فضای مجازی صداوسیما گفت: ما در معاونت فضای مجازی همه برنامه‌های سازمان را در اپلیکیشن سپهر منتشر می‌کنیم.

وی افزود: تولیدات سازمان در روز نزدیک به ۲۴ ساعت خواهد شد. به زودی یک شبکه سپهر نیز راه‌اندازی شده که کار آن اعلام برنامه سازمان است. تعدادی از تلویزیون‌های اینترنتی نیز طرف قرارداد سازمان هستند که ما را کمک خواهند کرد. مسابقات، سؤال‌ها و مواردی که مخاطبان باید پاسخگو باشند، هم به صورت زیرنویس و هم در آیتم‌هایی در شبکه سپهر منتشر می‌شود.

در ادامه قره‌شیخلو رئیس مرکز قرآنی اوقاف گفت: امسال دوستان تلاش کردند که طرح ۱۴۵۴ بهتر و متفاوت‌تر از سال گذشته شود. پیشنهاد دادم تا سازمان برنامه‌ای ۵ ساله را برای این طرح در نظر بگیرد و شاهد اتفاق بهتری باشیم.

وی ادامه داد: تاثیرپذیری این طرح‌ها را باید در جامعه ببینیم و آن این است که مردم ما برنامه‌ای را برای پرداختن به قرآن به صورت روزانه در نظر بگیرند که این کار تنها از طریق صداوسیما امکان‌پذیر است.

سید عباس فاطمی رئیس مرکز سیمای استان‌ها گفت: ما همیشه پرداختن به مسائل قرآنی را جز وظایف خود می‌دانیم و برنامه‌های قرآنی همیشه در شبکه‌های استانی با استقبال مواجه می‌شوند.

وی افزود: هر روز در هر شبکه استانی ۳۰ دقیقه برنامه خواهیم داشت که بیش از ۶۰ برنامه و ۲هزار دقیقه خواهد شد که این موضوع برنامه سنگینی برای ما محسوب می شود. تلاش می‌کنیم تا برنامه‌های خانواده را به این حوزه نزدیک کنیم و اتفاق خوبی را رقم بزنیم. ما ۱۲۰ ارتباط ۳۰ دقیقه‌ای با شبکه قرآن خواهیم داشت که در قالب لیگ قرآنی که رقابتی بین شبکه‌های استانی است، خواهد بود.

ایزدی مدیر رادیو قرآن عنوان کرد: طرح امسال دو تفاوت اساسی با سال گذشته دارد؛ اول اینکه متناسب با شرایط کنونی است که مردم را مجبور به ماندن در خانه کرد. دومین تفاوت بر اساس بیانات مقام معظم رهبری بر مبنای اهمیت پرداختن به موضوعات قرآنی است که سبب شده تا به صورت متمرکز امسال اتفاق بهتری را رقم بزنیم.

وی ادامه داد: در رادیو قرآن سه برنامه این طرح را حمایت می‌کنند و نتیجه‌ آن بالای ۶هزار دقیقه‌ است. البته علاوه بر این سه برنامه، برنامه‌های دیگری نیز از طرح ۱۴۵۴ امسال پشتیبانی می‌کنند. ما سعی کردیم نگاه‌هایی با ساختار مختلف به این طرح داشته باشیم که جذابیت بیشتری را ایجاد خواهد کرد.

ایزدی بیان کرد: علاوه بر شبکه رادیو قرآن، ۱۰ شبکه رادیویی که از جمله آنها می‌توان به اقتصاد، فرهنگ، نمایش اشاره کرد، ما را در این طرح همراهی می‌کنند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا