تالارهای استان مرکزی با 50 درصد ظرفیت بازگشایی می‌شوند


تالارهای استان مرکزی با 50 درصد ظرفیت بازگشایی می‌شوند

استاندار مرکزی از بازگشایی تالارهای پذیرایی از امروز در استان خبر داد و گفت: فعالیت تالارها باید با 50 درصد ظرفیت انجام شود.

سید علی آقازاده ۲۴خردادماه در جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی بیان کرد: اخیرا بویژه در خردادماه میزان رعایت دستورالعمل ها و ضوابط بهداشتی در استان نسبت به اردیبهشت ماه کاهش یافته است. طبق آمار رسمی در فروردین ماه و اردیبهشت ماه در برخی از شهرستان‌ها حتی ساوه و دلیجان و اراک به صورت متوسط ضوابط به میزان ۸۵ درصد رعایت شده است، اما در خردادماه به صورت میانگین به ۳۰ درصد رسیده است و اگر با همین بی اعتنایی به الزامات بهداشتی ادامه دهیم حتما استان گرفتار موج دوم شیوع ویروس کرونا خواهد شد که برای کادر درمان و مسئولان و خود مردم طاقت فرسا خواهد بود.

وی تاکید کرد: اگر نمی خواهیم ضوابط و قوانین به صورت جبری و قهری اجرایی شود، نیازمند همکاری مردم در نقاط پرتجمع مانند ادارات، بانک‌ها، بازار، مراکز تجاری و اماکن عمومی، اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و ... هستیم و لازم است مسئولان مربوطه در نقاط تحت مسئولیت خود رعایت فاصله گذاری اجتماعی و ضوابط بهداشتی و تعبیه امکانات لازم مانند ماسک و دستکش برای مردم را در نظر داشته باشند تا مسیر موفقیت را تا غلبه نهایی بر بیماری طی کنیم.

آقازاده با اشاره به اینکه شهرداری ها مکلف شدند با نظارت فرمانداران حداقل هفته‌ای یک یا دو شب سطح شهر و تاسیسات شهری را ضدعفونی کنند، افزود: خوشبختانه شهرداری اراک هر شب در حال ضدعفونی اتوبوس‌هاست، اما لازم است که کل شهر به مانند هفته‌های اول شیوع ویروس در کشور ضدعفونی شود.

وی با تاکید بر لزوم توجه به فضای پاساژها و بازارها، گفت: فضاهای مسقف مانند بانک‌ها، مطب‌ها و ... باید موارد بهداشتی را رعایت کرده و فاصله گذاری اجتماعی را مدنظر داشته باشند، همچنین تالارهای پذیرایی نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مشروط بر استفاده از ۵۰ درصد ظرفیت می‌توانند از امروز فعالیت‌های خود را آغاز کنند.

استاندار مرکزی در خصوص وضعیت آزمون‌های پایان ترم مراکز آموزش عالی استان، بیان کرد: کلیه امتحانات دانشگاه‌های استان(دولتی، آزاد و غیرانتفاعی) به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد، البته در این زمینه حمایت تمامی دستگاه‌های اجرایی از جمله اداره کل ارتباطات استان لازم است تا امنیت سیستم و شبکه به صورتی باشد که برگزاری امتحانات به راحتی میسر باشد.

وی اضافه کرد: آموزش دستفروشان و کسبه نیز لازم است و فرمانداران آموزش این اقشار را با همکاری اتاق اصناف و دانشگاه علوم‌پزشکی و نیروی انتظامی پیگیری کنند تا فعالیت آنها باعث انتشار ویروس نشود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!