بیوگرافی علی نیکبخت، فوتبالیست مرحوم اهوازی / سه گانه نیکبخت در فوتبال ایران


بیوگرافی علی نیکبخت، فوتبالیست مرحوم اهوازی / سه گانه نیکبخت در فوتبال ایران

این زنده یاد علی نیکبخت که بر اثر ایست قلبی درگذشت هم با آن نیکبخت معروف فرق داشت و هم با این نیکبخت که...

اختصاصی طرفداری - وقتی علی نیکبخت بازیکن سابق باشگاه صنعت نفت آبادان روز گذشته (24 خرداد 99) بر اثر ایست قلبی درگذشت ابتدا شایعه ابتلای او به کرونا پخش شد و همین شایعه مسیر خبر را به سمت دیگری برد. دوباره بحث و جدل بر سر تاثیر کرونا روی آینده فوتبال ما بالا گرفت اما حالا که خانواده نیکبخت، ابتلای او به کرونا را تکذیب کردند، وقت آن رسیده به خود این مرحوم پرداخته شود.

نیکبخت اهوازی در آبادان

زنده یاد علی نیکبخت متولد 30 شهریور 1355 بود. نیکبخت در اهواز به دنیا آمد و زمان فوت هم در همین شهر اقامت داشت. علی نیکبخت زمان فوت بر اثر ایست قلبی 44 سال سن داشت. او در تیم انتظام اهواز بازی می کرد و البته وقتی بایرام دوردیف ترکمنستانی سرمربی نفت آبادان شد، این بازیکن را که آن زمان 28 سال داشت، به آبادان برد تا نیکبخت در لیگ آزادگان پیراهن نفت را بپوشد. مرحوم نیکبخت بعدها حضور در تیم های گسترش فولاد (فولاد گستر) تبریز و نساجی قائم شهر را نیز تجربه کرد.

سه نیکبخت؛ دو بازیکن، یک مربی

غروب جمعه وقتی خبر درگذشت علی نیکبخت در محافل فوتبالی پیچید، نگاه خیلی ها سمت نیکبخت معروف تر رفت. همان نیکبختی که عضو استقلال، پرسپولیس و تیم ملی بود و با اسم شناسنامه ای علیرضا نیکبخت واحدی متولد 9 تیر 1359 بین فوتبالی ها به علی نیکبخت یا علی نیکی معروف است. خیلی زود مشخص شد برای نیکبخت مشهور اتفاقی رخ نداده و او در صحت و سلامت است. غیر از این دو بازیکن که حالا یکی را باید با زنده یاد و مرحوم به خاطر آورد، فوتبال ما یک علی نیکبخت دیگر هم دارد. مربی سازنده ای که سال ها در لیگ های دسته دوم و دسته اول آزادگان فعالیت کرد و اغلب فوتبالی ها او را با خیبر خرم آباد به یاد می آورند. علی نیکبخت هدایت تیم های نفت و گاز گچساران، سرخپوشان پاکدشت و ... را هم در کارنامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بیوگرافی چهره‌ها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان