با شاه ادویه ها بیشتر آشنا شوید


از صد ها سال پیش تاجران فلفل سیاه را شاه ادویه ها می دانستند و آن را طلای سیاه می خواندند. فلفل سیاه اولین کالای تجاری هند و اروپا بود.

با شاه ادویه ها بیشتر آشنا شوید


از صد ها سال پیش تاجران فلفل سیاه را شاه ادویه ها می دانستند و آن را طلای سیاه می خواندند. فلفل سیاه اولین کالای تجاری هند و اروپا بود.
امروزه فلفل سیاه را می توان در کابینت هر آشپزخانه ای یافت اما هنوز هم باید با نام شاه ادویه ها خوانده شود. در ادامه فواید فوق العاده این ادویه خوشمزه را برای شما خواهیم گفت.

با شاه ادویه ها بیشتر آشنا شوید
1. فلفل سیاه می تواند به ترک سیگار کمک کند: در یک تحقیق نشان داده شد که روغن فلفل سیاه به شکل موثری می تواند به ترک سیگار کمک کند. در این مطالعه افرادی که روغن فلفل سیاه را بو کرده بودند تمایلشان برای کشیدن سیگار به میزان قابل توجهی پایین آمده بود. بسیاری از آنان نیز سیگار به طور کلی کنار گذاشتند.
2. فلفل سیاه سرشار از انواع آنتی اکسیدان های مختلف است که برای سلامتی بدن بسیار مفید می باشد.
3. رغن فلفل سیاه می تواند در درمان فشارخون بالا و دیابت بسیار موثر باشد. طبق مطالعاتی که در سال 2013 انجام شد روغم فلفل سیاه به طور طبیعی دو آنزیم تجزیه کننده نشاسته به قند ساده را مهار می کند. این اثر می تواند در جذب گلوکز تاخیر ایجاد کند و باعث تنظیم قند خون شود.
4. فلفل سیاه می تواند مشکلات بلع را برای افراد مسن کاهشش دهد.
5. فلفل سیاه می تواند خواص ضد باکتری از خود نشان دهد. در یک مطالعه نشان داد شد که روغن فلفل سیاه می تواند به درمان بیماری E. coli کمک کند.

سایر خبر های مفید در 1 روز گذشته

20 مورد از عوارض خطرناک تلفن همراه را بشناسید | 2.5 هزار تصویب واگذاری شرکت‌های زیرمجموعه بانک‌ها از طریق سازمان خصوصی‌سازی | 2.7 هزار استفاده از طلای دست دوم باعث انتقال بیماری های پوستی می شود / تعطیلی کارگاههای تولیدی با خرید طلای بی اجرت | 18.1 هزار ظرفیت ۱۲ محصول ایران خودرو اعلام شد/تحویل خودرو‌های فروش فوق العاده از فردا ۲۴ خرداد | 1.4 هزار وضعیت طلا در دو سال آینده چه خواهد بود؟ | 9.7 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیب غفوریان پربازدید شد!