ضرر 1.8 تریلیون دلاری صنعت نفت و گاز جهان در سال 2020


ضرر 1.8 تریلیون دلاری صنعت نفت و گاز جهان در سال 2020

مؤسسه آماری فیچ ریتینگز اعلام کرد که شرکت‌های اکتشاف و تولید نفت و گاز در جهان خود را برای تحمل سخت‌ترین ضربه اقتصادی ناشی از بحران کرونا نسبت به هر صنعت دیگر در سال 2020 آماده می‌کنند.

ضرر 1.8 تریلیون دلاری صنعت نفت و گاز جهان در سال 2020

به گزارش پول نیوز به نقل از اویل پرایس، مؤسسه آماری فیچ ریتینگز اعلام کرد که شرکت‌های اکتشاف و تولید نفت و گاز در جهان خود را برای تحمل سخت‌ترین ضربه اقتصادی ناشی از بحران کرونا نسبت به هر صنعت دیگر در سال 2020 آماده می‌کنند.

مؤسسه فیچ ریتینگز در گزارش خود نوشت: ماهیت حساس و گران قیمت استخراج نفت و گاز (از نظر درآمد، هزینه عملیاتی و هزینه سرمایه‌ای) موجب شده است که در پیش بینی‌های ما این صنعت نسبت به بخش‌های دیگر درآمد بیشتری از دست دهد.

بر اساس اعلام این مؤسسه آماری، ضرر بخش نفت و گاز جهان در سال 2020 به 1.8 تریلیون دلار خواهد رسید. این ضرر و زیان شش برابر بیشتر از تأثیر بحران کرونا بر بخش خرده فروشی است.

این مؤسسه رتبه‌بندی همچنین اعلام کرد که بحران کرونا قرار است 5 تریلیون دلار از درآمد همه بخش‌هایی که فعالیت آن‌ها توسط این مؤسسه دنبال می‌شود را نابود کند.

طبق اعلام مؤسسه فیچ ریتینگز، بخش نفت و گاز با 40 درصد شدیدترین کاهش درآمد دلاری را نسبت به سایر بخش‌ها به خود اختصاص می‌دهد.

بر اساس تحلیل مؤسسه ریستاد انرژی نیز که در پایان ماه آوریل منتشر شد، شرکت‌های اکتشاف و تولید نفت و گاز در سرتاسر جهان قرار است قریب به یک تریلیون دلار از درآمد سالانه خود را به دلیل شیوع ویروس کرونا و تأثیر آن بر تقاضای جهانی نفت و قیمت‌های پایین از دست بدهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر