فرماندار لارستان: خسارتی از زلزله‌های بامداد یکشنبه جنوب فارس گزارش نشده است


فرماندار لارستان: خسارتی از زلزله‌های بامداد یکشنبه جنوب فارس گزارش نشده است

لارستان – ایرنا- 2 زلزله 4.7 و 4.6 ریشتری بامداد یکشنبه 25 خردادماه جاری در منطقه‌های بیرم ، خلیلی و محمله در جنوب استان فارس موجب نگرانی مردم شد اما بنا بر گزارش‌های رسیده، تاکنون خسارتی اعلام نشده است.

گزارش های رسیده حاکی است که برخی از مردم و خانواده ها در بخش بیرم لارستان، محمله، خنج و گراش بامداد یکشنبه از بیم زلزله و پس لرزه های آن به بیرون از منازل و در خیابان ها و خودروهای خود پناه آوردند.

بنا بر گزارش مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زمین لرزه نخست به قدرت ۴.۷ ریشتر بامداد روز یکشنبه ساعت ۲ و ۳۴ دقیقه و ۱۵ ثانیه و در فاصله ۲۶ کیلومتری بیرم، ۲۸ کیلومتری خنج و ۳۶ کیلومتری محمله، رخ داد.

کانون این زمین‌لرزه در عمق ۹ کیلومتری زمین گزارش شده است.

زلزله ای دیگر به فاصله اندک در ساعت سه و ۴۵ دقیقه و ۳ ثانیه نیز بامداد یکشنبه محمله و بخش هایی از جنوب استان فارس را به شدت تکان داد.

مرکز لرزه نگاری فاصله این زلزله نسبتا مهیب را نیز در ۲۵ کیلومتری محمله، ۲۸ کیلومتری علامرودشت و ۲۸ کیلومتری خنج در فارس و در عمق ۱۲ کیلومتری زمین ثبت کرده است.

این زلزله ها همچنین در شهرهای قدیم و جدید لار و بخش هایی از شیراز نیز احساس شد.

جلیل حسنی معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان لارستان در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: تاکنون گزارشی از تلفات جانی زمین لرزه ۴.۷ ریشتری بخش بیرم نرسیده و خسارات مالی آن نیز در دست بررسی است.

وی گفت: بخشداری بیرم و دهیاران با همکاری و هماهنگی گروه های مردمی نیز در حال آماده باش هستند.

محسن زمانی مدیر جمعیت هلال احمر لارستان نیز گفت: با توجه به ارتباطی که با بخشداری بخش بیرم نجام شد کانون اصلی این زمین لرزه ها در حوزه شهرستان لارستان نبوده و بیشتر مناطقی از شهرستان گراش به ویژه منطقه و روستاهای خلیلی این شهرستان تحت تاثیر این زلزله ها قرار گرفتند.

وی بیان کرد: البته نیروهای امدادی و اکیپ های واکنش سریع هلال احمر لارستان در آمادگی کامل برای کاهش خسارات احتمالی این زلزله ها قرار گرفته و یک تیم ارزیاب نیز به مناطق زلزله زده نیز اعزام شده است.

بخش بیرم با جمعیتی حدود ۱۵ هزار نفر در فاصله ۱۴۰ کیلومتری لارستان استان فارس واقع شده است.

شهرستان لارستان به مرکزیت شهر لار در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری شیراز واقع شده است.

طی ۶ روز گذشته ۳۷ زمین لرزه و پس لرزه، مناطق جنوب فارس را لرزانده و آرامش را این روزه ها از مردم سلب کرده است.

به گزارش مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران از مجموع ۳۷ زمین لرزه ۶ روز اخیر در مناطق جنوبی فارس، ۲ مورد بالای ۵ ریشتر، هفت مورد بیش از چهار ریشتر، ۱۶ زلزله بالای سه ریشتری و ۱۲ زمین لرزه نیز بالای ۲ ریشتر بوده است.

نخستین زمین ‌لرزه به بزرگی ۵.۱ ریشتر ساعت ۲۰ و ۳۸ دقیقه و پس از آن در ساعت ساعت ۲۱ و ۴۸ دقیقه شامگاه سه شنبه بیستم خرداد ۹۹ و زمین‌لرزه دیگری با قدرت ۵.۷ ریشتر در این تاریخ در منطقه بیرم لارستان روی داد.

این زمینن لرزه ها تاکنون تلفات جانی نداشتند اما خساراتی نیز به برخی منازل مسکونی بویژه در روستاها و بافت های فرسوده به بار آورده است.

لارستان ، وسیع‌ترین شهرستان استان فارس است، این شهرستان از جنوب و مشرق به استان هرمزگان، از جنوب‌غرب به شهرستان لامرد، از غرب به شهرستان گراش و خنج و از شمال به شهرستان‌های داراب و جهرم محدود می‌شود.

شهرستان لارستان در سال ۱۳۸۸ با تصویب هیات دولت به فرمانداری ویژه ارتقا یافت.

این شهرستان به مرکزیت شهر لار با جمعیتی حدود ۲۳۰ هزار نفر در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری شیراز در جنوب استان فارس واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط