807 واحد صنعتی در استان مرکزی بهره‌برداری شد


807 واحد صنعتی در استان مرکزی بهره‌برداری شد

اراک - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: 807 واحد صنعتی با تلاش دولت تدبیر و امید در نقاط مختلف این استان به بهره‌برداری رسیدو در چرخه اقتصادی کشور نقش‌آفرینی دارند.

«سعید فرخی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: عمده این طرح‌های اقتصادی استان مرکزی در سه سال گذشته با اعتباری بالغ بر ۴۱ هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال تکمیل و وارد مدار تولید شده است که بخشی از سرمایه‌گذاری آن‌ها از سوی بخش خصوصی تامین شده و بقیه از محل تسهیلات تامین شده است.

وی ادامه داد: طرح‌های اقتصادی و صنعتی استان مرکزی در سه سال اخیر بیش از ۱۱ هزار و ۳۰۰ فرصت شغلی جدید در استان به دنبال داشته که نسبت به مدت مشابه قبل آن ( ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۶)به لحاظ سرمایه‌گذاری ۲۵ درصد و از نظر اشتغال ۳۶ درصد رشد دارد و این مهم با وجود تنگناهای اقتصادی موجود کشور نشان از هدفگذاری موثر دولت در عرصه صنعت و تولید است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی بیان کرد: در این مدت ۲ هزار و ۷۱ فقره جواز تاسیس واحد صنعتی با براورد سرمایه‌گذاری ۲۲۰ میلیارد ریال در این استان صادر شد که در صورت تحقق آن‌ها ۵۵ هزار و ۳۴۱ فرصت شغلی در این استان ایجاد می‌شود.

فرخی اظهار داشت: ۲ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در این مدت برای تکمیل و توسعه زیرساخت­‌ها صرف شده که نسبت به سال‌های ۹۳ تا ۹۵ حدود ۳۸ درصد رشد دارد و منافع اشتغال و درآمدزایی آن در سال‌های آتی به بار می‌نشیند.

وی اضافه کرد: بیش از ۴۵۶ هکتار زمین صنعتی نیز در این مدت در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان واگذار شده و ۱۰۲ لیتر برثانیه آب و ۱۰۳ مگاوات برق به ظرفیت زیرساخت­‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مرکزی اضافه شده است.

بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا