دانا اسماعیل زاده، مشت زن سخت کوش


دانا اسماعیل زاده، مشت زن سخت کوش

سید دانا اسماعیل زاده یکی از بوکسورهای موفق کشور است که افتخارات بسیاری را در کارنامه ورزشی خود دارد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سید دانا اسماعیل زاده ۲۶ سال سن دارد و از حدود ۱۱ سال پیش به صورت حرفه‌ای در رشته بوکس فعالیت می‌کند.دانا اسماعیل زاده، مشت زن سخت کوش
او از ۹ سال پیش عضو تیم ملی ایران شده است.

دانا در این ۱۱ سال ۶ نشان طلا، ۲ نشان نقره و ۲ نشان برنز را کسب کرده و در جام حصر آبادان مقام‌های اول و سوم را به دست آورده و در جام فجر اول و در مسابقات اروپایی در اسلواکی هم سوم شده است.
شیوع ویروس کرونا و عقب افتادن زمان برگزاری المپیک، زمان بیشتری را برای آمادگی و تمرین‌های این ورزشکار ملی پوش فراهم کرده است.

دانا اسماعیل زاده می‌گوید: کسب سهمیه المپیک حدود هفت هشت ماه عقب افتاده و شانس خوبی است برای من که به صورت انفرادی تمرین و حفظ آمادگی کنم تا بتوانم در مسابقات جهانی، سهمیه المپیک را به دست آورم.
او می‌افزاید: در این مسیر اولین و بزرگترین مشکل من نبود حامی و مشکلات مالی است.
استان کردستان یکی از مدعیان رشته ورزشی بوکس در کشور است، بوکسور‌های کردستان امیداورند با تلاش دانا و حمایت مسئولان، این بوکسور سخت کوش به المپیک توکیو راه یابد.
فرهاد نارنجی مربی بوکس، پیشرفت بوکس استان کردستان را در گرو حمایت مسئولان می‌داند و می‌گوید: استعداد‌هایی که انتخاب می‌شوند بعد از قهرمانی به فراموشی سپرده می‌شوند بنابر این از مسئولان خواهش می‌کنیم از قهرمانان ملی حمایت کنند.

گزارش فوواد ناصری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403