سه طرح کشاورزی در رفسنجان به بهره‌برداری رسید


سه طرح کشاورزی در رفسنجان به بهره‌برداری رسید

کرمان - ایرنا - به مناسبت هفته جهاد کشاورزی سه طرح کشاورزی شامل 2 طرح آبیاری تحت فشار و یک طرح پرورش جوجه شترمرغ در رفسنجان مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش ایرنا؛ فرماندار رفسنجان در آئین افتتاح سه طرح کشاورزی در رفسنجان گفت: نخستین پروژه، طرح آبیاری تحت فشار در ۷.۳ هکتار باغ پسته روستای حسین ‌آباد برخوردار است که با اعتبار بالغ بر پنج میلیارد ریال شامل ۲.۳ میلیارد ریال آورده شخصی و ۲.۷ میلیارد ریال بلاعوض دولتی در باغ پسته متعلق به آستان قدس رضوی اجرا شده است.

مجید فصیحی هرندی با اشاره به اینکه طرح آبیاری زیرسطحی در ۶۰ هکتار از باغات پسته رفسنجان که به صورت پراکنده در شهرستان وجود دارند اجرا شده است بیان کرد: طرح آبیاری زیرسطحی در باغ پسته ای ۶ هکتار دهستان قاسم‌ آباد رفسنجان با اعتبار بالغ بر ۳.۷ میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی بیان کرد: ۲.۶ میلیارد ریال آن سهم آورده شخصی و یک میلیارد ریال نیز تسهیلات بلاعوض دولتی به این طرح اختصاص یافته است.

طرح دیگر کشاورزی که به بهره برداری رسید طرح پرورش جوجه شترمرغ در روستای عرب‌ آباد بود.

در حال حاضر در این مزرعه پرورش جوجه شترمرغ ۱۲۰ قطعه مولد وجود دارد که سالانه بالای یک هزار و ۳۰۰ قطعه تولید جوجه تولید می شود.

علی رضازاده مجری این طرح نیز گفت: برای اجرای این طرح بیش از ۲۰ میلیارد ریال هزینه صرف شده و این طرح در حال توسعه است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۰ درصد جوجه شترمرغ استان کرمان را تأمین می کنیم تصریح کرد: جوجه‌هایی که تولید و به استان می‌ فرستیم جوجه یک ماه به بالاست و واکسن هم به آن ها زده شده است و از مرحله خطر گذشته اند سپس به متقاضیان عرضه می کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !