دستبرد شبه‌نظامیان مورد حمایت امارات به بانک مرکزی یمن


دستبرد شبه‌نظامیان مورد حمایت امارات به بانک مرکزی یمن

تهران - ایرنا - شبه نظامیان شورای انتقالی جنوب یمن (مورد حمایت امارات) با حمله به خودروهای حمل پول در مسیر شهر عدن، محموله های اسکناس بانک مرکزی یمن را سرقت کردند.

به گزارش پایگاه شبکه خبری روسیا الیوم، «محمد عبدالله الحضرمی» وزیر خارجه دولت مستعفی یمن در توئیتر ضمن محکوم کردن اقدام شبه‌نظامیان مورد حمایت امارات، نوشت که نیروهای تحت امر «منصور هادی» توانایی مقابله نظامی، سیاسی و قانونی با شورای انتقالی جنوب را دارند.

وی افزود: شبه نظامیان شورای انتقالی با دستبرد زدن به خودروهای حمل اسکناس، همچنان به سرکشی های مسلحانه و اقدامات خرابکارانه خود ادامه می‌دهند.

الحضرمی تاکید کرد که اقدامات شورای انتقالی جای هیچ گونه شکی مبنی بر خروج این شورا از توافق صلح ریاض باقی نمی گذارد و بار دیگر ثابت می کند که شبه نظامیان شورای انتقالی برای تعطیلی آنچه وی نهادهای دولتی و قانونی خواند، پافشاری می کنند.

وی خاطرنشان کرد که دولت مستعفی یمن از مقامات عربستان انتظار دارد به عنوان ضامن طرح صلح ریاض موضعی واضح و صحیح در خصوص دستبرد زدن به محموله های بانک مرکزی یمن اتخاذ کنند.

وزیر خارجه دولت مستعفی یمن همچنین از جامعه جهانی خواست با توجه به حوادث اخیر این شورا را فاقد هرگونه مشروعیتی قلمداد کند.

درگیری دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوب

شورای انتقالی جنوب یمن که از حمایت امارات برخوردار است چندی قبل در شهر عدن و دیگر استان های جنوبی این کشور حکومت خودمختار اعلام کرد.

اقدام شورای انتقالی جنوب یمن در پی ادامه اختلاف با دولت منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن است که از سوی عربستان حمایت می‌شود.

دو طرف همواره یکدیگر را به نامشروع و غیرقانونی بودن و دامن زدن به تنش‌ها در یمن متهم می‌کنند.

۱۴ آبان ۱۳۹۸ توافقی میان دولت مستعفی مورد حمایت عربستان و شورای انتقالی‌ جنوب یمن مورد حمایت امارات با میانجیگری سعودی‌ها موسوم به توافق ریاض نیز امضا شد.

از مهم‌ترین بندهای توافق ریاض می‌توان به استقرار دولت «عبدربه منصور هادی» در شهر عدن طی مدت ۷ هفته، متمرکز شدن نیروهای نظامی زیر نظر وزارتخانه‌های کشور و دفاع، مقابله مشترک با «جنبش انصارالله»، تشکیل یک کمیته نظارت بر توافق ریاض با نظارت عربستان و تعیین ۱۲ وزیر از شورای انتقالی جنوب در دولت آینده از مجموع ۲۴ وزیر کابینه اشاره کرد.

یمن از شش سال قبل شاهد حمله عربستان و ائتلاف تشکیل شده از سوی این کشور است که در این مدت بسیاری از زیرساخت های این کشور تخریب و هزاران نفر از یمنی های کشته و یا مجروح شده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)