استاندار کرمان: طرح اصلاح سیستم اداری استان کرمان در حال تدوین است


استاندار کرمان: طرح اصلاح سیستم اداری استان کرمان در حال تدوین است

استاندار کرمان از تدوین طرح اصلاح سیستم اداری استان کرمان خبر داد و گفت: افزایش کارآیی و چابک شدن در راستای توسعه را با جدیت دنبال می‌کنیم.

به گزارش خبرآنلاین از کرمان : محمدجواد فدائی در شورای اداری استان کرمان که با حضور حجت‌الاسلام والمسلیمن حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان برگزار شد با تسلیت ایام شهادت امام صادق(ع) اظهار داست: از خدا می‌خواهیم ما را از پیروان راه و سیره اهل‌بیت(ع) قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه ویروس کرونا در استان کرمان وجود دارد گفت: در هفته‌های اخیر آمار مبتلایان به کرونا در استان کرمان افزایش پیدا کرده و در بعضی روزها تعداد مبتلایان به بیش از ۲۰۰ نفر هم رسیده است.

استاندار کرمان با بیان اینکه این آمار نشان از پیک بیماری در استان نیست چرا که تعداد زیادی از مبتلایان به‌صورت سرپایی مداوا می‌شوند و تعداد موارد بستری کمی در استان داریم تصریح کرد: امکان اینکه استان کرمان به پیک بیماری وارد شود وجود دارد و به همین دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی با جدیت مورد تاکید است.

وی با عنوان اینکه دستورالعمل‌هایی برای جلوگیری و پیشگیری از بیماری تهیه و به ادارات استان ابلاغ شده است که باید با دقت رعایت شود گفت: امکان تعطیلی اصناف و بازار وجود ندارد و این کار نتیجه نمی‌دهد و به نفع جامعه نیز نیست.

فدائی با بیان اینکه در ابتدای شیوع بیماری بسیار موفق عمل کردیم و بیماری در آغاز شیوع به‌خوبی در استان کنترل شد ادامه داد: امروز برای جلوگیری از شیوع بیماری نیازمند رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و اصل فاصله‌گذاری اجتماعی در تمام سطوح جامعه هستیم.

وی با اشاره به اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان موظف به کنترل رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستگاه مربوطه هستند عنوان کرد: در بازرسی‌های انجام شده اگر تخلفی مشاهده شود قطعا مدیر مجموعه باید پاسخگو بوده و با افراد متخلف از کارمندان گرفته تا مدیر دستگاه برخورد خواهد شد.

استاندار کرمان با بیان اینکه شعب بانک و اصنافی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند پلمب خواهند شد افزود: نماز جماعت در ادارات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تکریم و بزرگداشت شهدای کارمند در دستورکار است گفت: شهید مرتضوی از استانداری کرمان امسال به‌عنوان شهید شاخص کارمند در کشور معرفی شده است.

فدائی با ابراز اینکه اصلاح سیستم اداری و افزایش کارآیی و چابک شدن آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است افزود: در مراسم معارفه خودم به‌عنوان استاندار چابکی سیستم اداری را عنوان و در جلسات مختلف مواردی را به‌عنوان آسیب‌شناسی سیستم اداری استان مطرح کردم.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها این طرح موضوع را این‌گونه عنوان کردند که استاندار خودش مسئول است و چرا خودش منتقد سیستم اداری شده ادامه داد: این نوع اطلاع‌رسانی ناعادلانه است.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه مشکلات سیستم اداری مربوط به استان کرمان نیست و در کل کشور مشکلاتی از این دست وجود دارد گفت: من منتقد نیستم بلکه به‌دنبال آسیب‌شناسی و رفع مشکلات در سیستم اداری هستم اما بعضی‌ها مغرضانه در فضای مجازی مطالبی را از این بابت منتشر کردند که شایسته نیست.

وی با بیان اینکه برای اصلاح سیستم اداری به کمک مردم هم نیاز داریم و به همین دلیل بهتر است این موارد در جلسات علنی مطرح شود که مردم در جریان امور قرار بگیرند یادآور شد: به عنوان مثال یک متقاضی از شهریورماه سال ۹۱ به یکی از ادارات استان برای دریافت مجوز سرمایه‌گذاری مراجعه کرده است و هنوز این سرمایه‌گذار نتوانسته فعالیت خود را به نتیجه برساند.

فدائی با عنوان اینکه بررسی مراجعات این سرمایه‌گذار به‌دستگاه‌های اجرایی یک تاریخچه است ادامه داد: رتبه کشور در سرمایه‌گذاری رتبه ۱۲۴ در دنیا است و باید تمام تلاش خود را به‌کار بگیریم تا این رتبه را کاهش بدهیم.

وی با بیان اینکه موضوعی را شخصا پیگیری کردم و بعد از سه ماه و ۱۴ مورد پیگیری به نتیجه‌ای نرسیدم گفت: از این نمونه پیگیری‌ها ۷۰۰ مورد وجود دارد که شخصا پیگیرم و به نتیجه نرسیدم.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه سیستم اداری قابل اصلاح است و می‌توانیم آن را پویا و اصلاح کنیم اما نیازمند کمک و همکاری همه مدیران دستگاه‌های اجرایی است افزود: طرح اصلاح سیستم اداری استان را در حال تهیه داریم و امیدواریم به نتیجه برسد.

استاندار کرمان با عنوان اینکه در ردیف بودجه یک ردیفی گذاشته شده که مطالبات و بدهی دولت تهاتر می‌شود خاطرنشان کرد: سال ۹۷ حدود ۴۸۰ میلیارد تومان بدهی دولت تهاتر شد که اقدام خیلی خوبی بود.

وی با بیان اینکه این مبلغ بیش از نصف بودجه استان بود که ظرفیت بسیار خوبی برای استان است ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی استان از این ظرفیت ردیف بودجه استفاده کنند و بدهی دستگاه‌های دولتی به شهرداری‌ها از این طریق قابل پرداخت و تهاتر است.

فدائی با عنوان اینکه تجمعاتی که در جلوی استانداری انجام می‌شود که هیچ توجیهی ندارد گفت: مدیران دستگاه‌ها باید پاسخگوی این تجمعات باشند و همان کاری را که ‌باید انجام دهند تا قبل از آن از تجمع جلوگیری کنند.

48

کد خبر 1399484

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس به عکس از زیباتر شدن طناز طباطبایی در گذر زمان ! / خانم بازیگر چی بود و حالا طلای ی...