تجمع معترضان نیوزیلندی مقابل کنسولگری آمریکا


هزاران نیوزیلندی روز یکشنبه در دومین هفته حمایت‌های خود از حقوق سیاهپوستان و مقابله با تبعیض نژادی، برابر کنسولگری آمریکا در اوکلند زانو زدند.

به گزارش افکارنیوز،

هزاران نیوزیلندی روز یکشنبه در دومین هفته حمایت‌های خود از حقوق سیاهپوستان و مقابله با تبعیض نژادی، برابر کنسولگری آمریکا در اوکلند زانو زدند.

اخبار بین الملل-معترضان نیوزیلندی در جریان اجتماع خود مقابل کنسولگری آمریکا ، همچنین شعار‌هایی در اعتراض به بی عدالتی سر دادند.

در ولینگتون نیز بیش از دو هزار نفر پس از اجتماع در مرکز شهر و شنیدن سخنرانی‌هایی درباره تعصبات نژادی پلیس، آمار بالای زندانیان مائوری‌های نیوزیلند و تلاش‌ها برای برداشتن مجسمه‌های استعمارگران، به سوی پارلمان راهپیمایی کردند.

معترضان در شهر همیلتون نیز به مجسمه یکی از فرماندهان نظامی دوره استعمارگری حمله کردند و به آن آسیب زدند. معترضان ضد نژاد پرستی پیشتر تهدید کرده بودند که مجسمه برنزی کاپیتان جان فان پالز همیلتون را به جرم قتل بیگناهان سرنگون خواهند کرد.

این اعتراضات در واقع بخشی از جنبش جهانی است که به دنبال قتل جرج فلوید، سیاه‌پوست آمریکایی زیر فشار زانو‌های یک پلیس سفید پوست آمریکایی به راه افتاده است.

جولیا وایپوتی که یک فعال عدالت اجتماعی است خطاب به جمعیت معترضان در اوکلند گفت: «جرج فلوید دیگر نفس نمی‌کشد و این وظیفه ماست که مطمئن شویم مرگ او بیهوده نبوده است.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022