بیش از 6 هزار واحد فرآورده خونی در رفسنجان تولید شد


بیش از 6 هزار واحد فرآورده خونی در رفسنجان تولید شد

کرمان - ایرنا - به گفته رئیس مرکز انتقال خون شهرستان رفسنجان از ابتدای سالجاری تاکنون با رعایت پروتکل های بهداشتی به علت شیوع ویروس کرونا ، به میزان 6 هزار و 97 واحد فرآورده خونی شامل گلبول قرمز، پلاکت و پلاسما در این شهرستان تولید شده است.

مهدی محمد حسینی روز دوشنبه به مناسبت روز جهانی اهدای خون در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: روز جهانی اهدا کنندگان خون از سوی سازمان جهانی بهداشت با عنوان " خون سالم، نجات بخش زندگی " و با شعار " اهدا خون برای جهانی سالم تر " به سازمان های انتقال خون سراسر کشور اطلاع رسانی شده است.

وی تصریح کرد: اهداکنندگان خون بخش مهمی از جامعه را تشکیل می دهند افرادی در سراسر جهان سعی می‌کنند خون و محصولات خون سالم و با کیفیت را اهدا کنند تا در شرایط عادی یا اضطراری مورد استفاده قرار گیرد و جان بیماران در خطر افتاده را نجات دهند.

محمدحسینی افزود: در مرکز انتقال خون رفسنجان سالانه بیش از ۱۱ هزار واحد خون کامل اهدا می شود که از این تعداد حدود ۳۰هزار واحد انواع فرآورده های گلبول قرمز، پلاسما، پلاکت و کرایو تهیه و در اختیار مراکز درمانی داخلی و استانی قرار می گیرد.

وی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزار و ۵۳۴ مراجعه کننده داشتیم که ۱۶۰ نفر زن و ۲ هزار و ۳۷۴ نفر مرد هستند که از ۲ هزار و ۸۷ نفر که واجد شرایط خون دادن بودند خونگیری انجام شد و ۴۴۵ نفر هم از اهدای خون معاف شدند.

محمدحسینی خاطرنشان کرد: در این مدّت از خون های اهدایی ۶ هزار و ۹۷ واحد فرآورده خونی شامل گلبول قرمز، پلاکت و پلاسمای خون تولید شد و از این تعداد یک هزار و ۸۹۴ واحد به مراکز درمانی رفسنجان و ۲ هزار و ۸۸۸ واحد فرآورده خونی هم به مراکز درمانی سراسر استان کرمان ارسال شد.

وی گفت: در مدت سه ماهه نخست سال قبل از ۲ هزار و ۳۳۷ نفر خونگیری انجام شد که از این خون ها ۵ هزار و ۸۵۱ واحد فرآورده خونی تولید و به مراکز درمانی ارسال شد.

محمد حسنی خاطر نشان کرد: از زمان آغاز شیوع کرونا در اهداکنندگان این سازمان موارد ابتلا به کرونا نبوده است، شرایط محیط و رعایت نکات بهداشتی باعث می شود که فرد اهداکننده به هیچ عنوان به کرونا مبتلا نشود.

وی بیان کرد: سازمان انتقال خون با شیوع کرونا در کشور به خصوص در شهرستان رفسنجان از اوایل اسفند به بعد افتی در مراجعه کننده داشته است که با انجام پروتکل های بهداشتی، اهدای ماسک و دستکش به اهدا کنندگانی که مراجعه می کردند و همچنین ضدعفونی محیط و تخت های سازمان انتقال خون، باعث شد اعتماد مردم به این سازمان برگردد و افت شدید برطرف شود.
وی با اشاره به اینکه استان کرمان دارای ۱۳۰۰ بیمار تالاسمی است افزود: در بحران کرونا ابتدا در استان بیماران خاص با مشکل تامین خون مواجه شدند به همین منظور فراخوان عمومی در شهرستان و استان داده شد و بخشی از اهداکنندگان مراجعه کردند و بحران اولیه در تامین خون پشت سر گذاشته شد.

رفسنجان در ۱۱۰ کیلومتری کرمان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خداحافظی معلم با دانش آموزان