کمک به بازسازی منازل مردم کالپوش میامی با تسهیلات مکمل


کمک به بازسازی منازل مردم کالپوش میامی با تسهیلات مکمل

سمنان- ایرنا- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان گفت: تلاش می شود تسهیلات مکمل برای کمک به تکمیل سریع‌تر احداث خانه‌های مردم آسیب‌دیده از رانش زمین در منطقه حسین آباد کالپوش شهرستان میامی درنظرگرفته شود.

علیرضا فلاحی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ساخت خانه های جایگزین برای مردم آسیب دیده از رانش زمین در حسین آباد کالپوش شهرستان میامی در شرق استان سمنان در حال انجام است ولی افزایش قیمت مصالح ساختمانی برای مردم مشکلاتی ایجاد کرده است.

رانش زمین حدود ۱۵ ماه پیش خسارت زیادی به حسین آباد کالپوش در شهرستان میامی استان سمنان وارد کرد، بازسازی منازل مسکونی و تامین زیرساخت‌های این روستا در منطقه جدید در حال تکمیل است.

وی بیان کرد: افزایش قیمت مصالح ساختمانی اکنون باعث کندی ساخت خانه ها در کالپوش میامی شده است و مردم به مشکل برخورده اند.

وی با اشاره به واگذاری ۱۱۴ واحد زمین به مردم منطقه حسین آباد کالپوش در شهرستان میامی در قطعه جدید برای احداث خانه، گفت: به همین منظور و برای کمک به مردم و سرعت‌بخشی به تکمیل خانه ها، بنیاد مسکن استان سمنان در تلاش است تا مبلغی به عنوان تسهیلات مکمل در اختیار سازندگان قرار دهد که این مساله در دست بررسی است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان افزود: اکنون ۲ واحد از ۱۱۴ واحد در حال ساخت به طور کامل تکمیل شده است و هشت واحد تا دو هفته آینده تکمیل می شود.

وی یادآور شد: طبق مصوبه دولت تدبیر و امید تمام تسهیلات و اعتبارات بلاعوض در نظر گرفته شده برای بخش آسیب دیده از رانش زمین در شرق استان سمنان تاکنون به طور کامل در اختیار شهروندان قرار گرفت و مبلغی در اختیار بنیاد مسکن استان سمنان نیست.

فلاحی تاکید کرد: بنیاد مسکن استان سمنان در تلاش است تا کمک کند تمام مراحل ساخت خانه ها تا آغاز فصل سرما به سرانجام برسد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان کرد: ۸۰ درصد واحدها دارای سازه و اسکلت هستند و دیوارچینی هم در بیشتر واحدها تکمیل شده است.

وی یادآور شد: آنچه در تعهد دولت بوده پراخت شده و همه متقاضیان به طور کامل تسهیلات و مبالغ بلاعوض را دریافت کرده اند و تسهیلات مکمل کمک دولت برای تسریع در خانه‌دارشدن مردم آسیب‌دیده از رانش زمین است.

فلاحی گفت: همانند دیگر طرح های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، در این طرح نیز سازنده اصلی مردم هستند و بنیاد مسکن در کنار مردم برای پیشبرد اهداف تعیین شده گام برمی دارد.

وی افزود: از روزهای ابتدایی رانش زمین و تصمیم برای اختصاص قطعه جدید برای احداث خانه ها، ستادی از بنیاد مسکن استان سمنان ۲۴ ساعته در منطقه حضور دارد تا به مسایل و مشکلات به سرعت رسیدگی شود.

وی به ضرورت توجه به تامین زیرساخت ها برای خانه های در منطقه جدید تاکید و اضافه کرد: زیرساخت ها از سوی دستگاه های مربوطه در حال تامین است، شرکت برق تیرهای برق را نصب کرده است، برای تامین آب آشامیدنی انشعابات نصب شده و در مرحله طراحی و ساخت مخزن قرار دارد و شرکت گاز هم در حال بررسی برای اجرای طرح گازرسانی به منطقه جدید است.

اسفند ماه ۹۷ در پی بارش برف و کولاک شدید، روستای حسین آباد از توابع بخش کالپوش میامی در شرق استان سمنان دچار رانش زمین و بسیاری از ساختمان های اطراف سد تخریب شد.

این روستا نزدیک به سه هزار نفر جمعیت و در مرز استان های سمنان، گلستان و خراسان شمالی قرار دارد، بیشتر مردم حسین آباد به کشاورزی و دامداری اشتغال دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)