نقش 13 درصدی مراکز مشاوره البرز در کاهش طلاق‌


نقش 13 درصدی مراکز مشاوره البرز در کاهش طلاق‌

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز گفت: در سال 98  بیش از 9000 پرونده در مراکز مشاوره پیش از طلاق تشکیل و بیش از 20 هزار جلسه مشاوره پیش از طلاق برای مراجعان به این مراکز برگزار شده که نهایتاً منجر به حدود 13 درصد صلح و سازش در بین زوجین البرزی شده است.

جعفر داراب‌خانی اظهار کرد: از جمله برنامه‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز، راه اندازی و مدیریت مراکز مشاوره پیش از طلاق در شهرستان‌های کرج، ساوجبلاغ، نظرآباد و فردیس است که بر این اساس کلیه زوجین متقاضی طلاق (توافقی و یک طرفه) به این مراکز ارجاع و در فرایند مشاوره قرار می‌گیرند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در سال ۹۸ بیش از ۹۰۰۰ پرونده در این مراکز تشکیل و بیش از ۲۰ هزار جلسه مشاوره پیش از طلاق برای مراجعان به این مراکز برگزار شده که نهایتاً منجر به حدود ۱۳ درصد صلح و سازش در بین زوجین البرزی شده است.

جعفر داراب خانی افزود: با توجه به ابلاغ شورای اجتماعی کشور در خصوص اجرای برنامه‌های متنوع به منظور کاهش طلاق، برگزاری دوره‌های مدیریت مهارت و دانش رفتار (طرح مهر) در قالب مشاوره‌های گروهی نیز به عنوان یکی از این برنامه‌های اولویتی در دستور کار این معاونت قرار گرفت و در سال ۹۸ تعداد ۳۰ کارگاه آموزشی طرح مهر برای ۴۵۰ زوج در این مراکز برگزار شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟