این بازی های برتر کنسول PlayStation 5 را نباید از دست دهید


این بازی های برتر کنسول PlayStation 5 را نباید از دست دهید

در کنار معرفی پلی استیشن 5، از تعدادی بازی جذاب هم رونمایی شد. در ادامه می‌توانید با بازی های برتر کنسول PlayStation 5 آشنا شوید. در ادامه به معرفی بازی های برتر کنسول PlayStation 5 می‌پردازیم که اخیرا از آن‌ها رونمایی گردید و مخاطبان غافل گیر شدند. جنگ کنسولی میان مایکروسافت و سونی یک بار... نوشته این بازی های برتر کنسول PlayStation 5 را نباید...

در کنار معرفی پلی استیشن ۵، از تعدادی بازی جذاب هم رونمایی شد. در ادامه می‌توانید با بازی های برتر کنسول PlayStation 5 آشنا شوید.

در ادامه به معرفی بازی های برتر کنسول PlayStation 5 می‌پردازیم که اخیرا از آن‌ها رونمایی گردید و مخاطبان غافل گیر شدند.

جنگ کنسولی میان مایکروسافت و سونی یک بار دیگر داغ شده است. ما از مدتی قبل، اطلاعاتی پیرامون کنسول ایکس باکس سری ایکس بدست آورده بودیم اما سونی در رابطه با پلی استیشن ۵ عجولانه رفتار نکرد و مدت زمان زیادی طول کشید تا رسما معرفی شود. این شرکت سرانجام تاریخ ۴ ژوئن را برای معرفی کنسول بزرگ خود اعلام کرد اما به دلیل اعتراضات و آشوب‌های آمریکا، این اتفاق با تاخیر مواجه شد و در تاریخ ۱۱ ژوئن، اتفاقی که همه مخاطبان در سرتاسر جهان منتظر آن بودند، در نهایت رخ داد. علاوه بر معرفی PS5، تعدادی از بازی‌های آن نیز رونمایی و البته از ظاهر کنسول نیز پرده برداری شد. حالا می‌دانیم که چه شاهکارهایی قرار است به این کنسول بیاید و بعضی از بازی‌های مورد انتظار که تا پیش از این تنها در حد شایعه بودند، به صورت رسمی معرفی شدند.

بازی های برتر کنسول PlayStation 5

در ادامه به معرفی بازی های برتر کنسول PlayStation 5 می‌پردازیم که آن‌ها را نباید از دست دهید. ناگفته نماند که این فهرست ترتیب خاصی ندارد و شامل آثار ترد پارتی هم می‌شود.

– بازی Spider-Man: Miles Morales این بازی های برتر کنسول PlayStation 5 را نباید از دست دهیداین بازی های برتر کنسول PlayStation 5 را نباید از دست دهید

این نسخه در همان دنیای بازی مرد عنکبوتی اثر استودیوی اینسومنیاک (Insomniac Studios) رخ می‌دهد اما این بار نقش اصلی به جای پیتر پارکر، مایلز مورالز (نقش اصلی انیمیشن مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی) خواهد بود. اکثر طرفداران، در انتظار معرفی بازی مرد عنکبوتی ۲ بودند اما این بازی هم بدون شک توجه هر کسی را جلب می‌کند. اگر بسته الحاقی شهری که هرگز نمی‌خوابد (The City That Never Sleeps) را بازی کرده باشید، احتمالا با این برداشت از شخصیت مایلز مورالز آشنایی دارید. در آنجا، یک عنکبوت که دستکاری ژنتیکی شده، مایلز را نیش می‌زند و او هم همانند پیتر پارکر، قدرت‌های عنکبوت گونه به دست می‌آورد. در ادامه، او نیز همانند پارکر، به مبارزه با دشمنان برمی‌خیزد و لباس مرد عنکبوتی را بر تن می‌کند.

شخصیت مایلز مورالز اولین بار در سال ۲۰۱۱ معرفی شد. جوانی سیاه پوست که در رمان‌های مصور التیمیت (Ultimate) تبدیل به مرد عنکبوتی می‌شود (داستان مجموعه التیمیت ارتباطی با کمیک‌های اصلی مارول نداشت). این شخصیت توانست به محبوبیت زیادی برسد و حتی به شخصیت اصلی انیمیشن مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی تبدیل شود. بازی Spider-Man: Miles Morales هنوز تاریخ انتشار دقیقی ندارد اما از عناوین زمان عرضه کنسول پلی استیشن ۴ است، پس می‌توان انتظار داشت که در فصل تعطیلات ۲۰۲۰ منتشر شود.

– بازی Hitman 3 این بازی های برتر کنسول PlayStation 5 را نباید از دست دهیداین بازی های برتر کنسول PlayStation 5 را نباید از دست دهید

هیتمن ۳ آخرین فصل از این سه‌گانه است و یک بار دیگر شما را در نقش قاتل حرفه‌ای مشهور، مامور ۴۷ قرار می‌دهد. مطابق معمول قسمت‌های اخیر، در این بازی هم به شهرها و مناطق عجیب و غریب خواهید رفت و باید اهداف خود را به شکلی مناسب و بدون اینکه کسی بفهمد، از بین ببرید. یکی از ویژگی‌های بارز مجموعه این است که در آن همیشه می‌توانید به شکلی خلاقانه دشمنان را از پای در بیاورید و مراحل به شکلی طراحی شده‌اند تا راه‌های زیادی برای مخفی کاری و پیش بردن ماموریت داشته باشید. در این سری بازی، آن طور که دوست دارید، پیشروی می‌کنید و قسمت جدید در این زمینه حتی آزادی‌های بیشتری هم به شما خواهد داد.

به نظر می‌رسد که قسمت جدید هم ماجراجویی‌های اکشن محور زیادی را برای مخاطبان آماده کرده باشد. پس منتظر لحظات تعلیق آمیز زیادی باشید. پس از موفقیت‌های بزرگ دو قسمت قبلی، بدیهی بود که قسمت سوم آن را در فهرست بازی های برتر کنسول PlayStation 5 قرار دهیم. بازی هیتمن ۳ هنوز تاریخ انتشار دقیقی ندارد اما پنجره احتمالی عرضه آن مشخص شده و می‌توانید در ماه ژانویه ۲۰۲۱ (بین ۱۲ دی الی ۱۲ بهمن ۱۳۹۹) منتظر آن باشید. هنوز مشخص نیست که آیا قسمت جدید به صورت اپیزودیک منتشر می‌شود یا همه قسمت‌های آن هم زمان در دسترس خواهد بود.

– بازی Resident Evil 8: Village این بازی های برتر کنسول PlayStation 5 را نباید از دست دهیداین بازی های برتر کنسول PlayStation 5 را نباید از دست دهید

مجموعه رزیدنت اویل شرایط عجیبی پیدا کرده است. گاهی بیش از حد درخشان ظاهر می‌شود و در حالی که همه تصور می‌کنند شرکت کپکام مسیر اصلی مجموعه را پیدا کرده، آن‌ها با عرضه بازی‌های اکشنی همچون رزیدنت اویل ۳ نشان می‌دهند که هنوز هم نمی‌دانند مخاطبان به چه نوع اثری نیاز دارند. خوشبختانه، بازی Resident Evil Village تا اینجا نشان داده که قرار است ترسناک‌ترین و سیاه‌ترین قسمت کل مجموعه باشد و باید انتظار سکانس‌های دیوانه‌وار زیادی را بکشید. داستان بازی ادامه قسمت هفتم است و یک بار دیگر در نقش ایتان وینترز (Ethan Winters) بازی می‌کنید که ظاهرا پس از اتفاقات قسمت قبل، به زندگی عادی بازگشته اما یک بار دیگر اوضاع بر هم می‌ریزد و او باید پاسخ سوالاتش را پیدا کند. تریلر معرفی بازی، جزئیات زیادی از داستان را فاش نکرد اما در یک سکانس عجیب، کریس ردفیلد به شکلی بی‌رحمانه به همسر ایتان شلیک کرده و ایتان به او التماس می‌کند تا دلیل این مسئله را بداند.

همان طور که از نام اثر مشخص است، بازی در یک محیط روستایی جریان خواهد داشت و همچنین یک قلعه بزرگ نیز در بازی وجود دارد که احتمالا نقشی اساسی در داستان دارد. قسمت هفتم توانست طرفداران مجموعه را غافل‌گیر کند و دارای اتمسفر بسیار تاریک‌تری در مقایسه با شماره‌های قبلی بود. از این بازی حتی به عنوان یکی از ترسناک‌ترین بازی‌های تاریخ نیز نام برده می‌شود. به نظر می‌رسد که سازندگان همین کار را در رابطه با قسمت جدید هم پیاده‌سازی و حتی تلاش کرده‌اند تا اثر سیاه‌تری عرضه کنند. بازی Resident Evil 8: Village در سال ۲۰۲۱ برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

– بازی Gran Turismo 7 این بازی های برتر کنسول PlayStation 5 را نباید از دست دهیداین بازی های برتر کنسول PlayStation 5 را نباید از دست دهید

اگر قرار باشد یک بازی اتومبیل رانی برجسته را در فهرست بازی های برتر کنسول PlayStation 5 قرار دهیم، آن چیزی نیست جز گرن توریسمو ۷. این بازی در واقع دنباله گرن توریسمو اسپورت است که در سال ۲۰۱۷ برای پلی استیشن ۴ منتشر شده بود. ۲۲ سال تجربه در ساخت این مجموعه، حالا سازندگان را به جایی رسانده که در بازی Gran Turismo 7 اوج کیفیت و جذابیت را عرضه کنند. این قسمت قرار است بهترین گیم پلی کل مجموعه را داشته باشد و از واقعیت مجازی هم پشتیبانی کند. پلی استیشن ۴ به اندازه کافی قدرتمند نبود تا بتواند شرایط تجربه واقعیت مجازی بازی گرن توریسمو را فراهم کند اما PS5 در این زمینه عملکرد خیره کننده‌ای خواهد داشت.

قسمت هفتم از تکنولوژی رهگیری پرتو (Ray Tracing) نیز پشتیبانی می‌کند تا واقع گرایی را به سطح تازه‌ای برساند. از نظر محتوا، بازیکنان می‌توانند ماشین‌های خود را ارتقا دهند و یک بخش Career Mode جدید نیز به بازی اضافه شده است که شامل سه منطقه اروپا، آسیا و آمریکا می‌شود. گفته می‌شود که بازی از رزولوشن ۸K نیز پشتیبانی خواهد کرد. بازی Gran Turismo 7 هنوز تاریخ انتشار مشخصی ندارد.

– بازی Horizon: Forbidden West این بازی های برتر کنسول PlayStation 5 را نباید از دست دهیداین بازی های برتر کنسول PlayStation 5 را نباید از دست دهید

بازی غرب ممنوعه زودتر از آن چیزی که طرفداران انتظار داشتند، رونمایی شد و تا اینجا نشان داده که یکی از زیباترین عناوین کنسول نسل جدید شرکت سونی است. این بار مناطق بیشتری برای گشت و گذار در مقابل شما قرار دارد و حتی دنیای زیر آب هم به بازی اضافه شده است.

شما در قسمت اول به شکار دایناسورهای رباتیک می‌پرداختید و تحت تاثیر داستان پیچیده بازی قرار می‌گرفتید. همین پروسه در قسمت دوم هم ادامه خواهد داشت اما با عناصر و نوآوری‌های تازه. بازی Horizon: Forbidden West تا اینجا نشان داده که قرار است ایده‌ها و مضامین قسمت اول را به خوبی گسترش دهد و تنها یک اثر تکراری نباشد. این بازی هم تاریخ انتشار مشخصی ندارد اما می‌توان منتظر یک اثر جاه طلبانه دیگر از استودیوی گوریلا گیمز (Guerrilla Games) بود.

علاوه بر عناوین فوق الذکر، آثار دیگری هم برای این کنسول بزرگ و قدرتمند به صورت رسمی تایید شده است که اکثر آن‌ها بین شش الی هشت ماه آینده منتشر می‌شوند. در ادامه می‌توانید لیست این آثار را مطالعه کنید.

این بازی های برتر کنسول PlayStation 5 را نباید از دست دهیداین بازی های برتر کنسول PlayStation 5 را نباید از دست دهیدفهرست دیگر بازی‌های تایید شده برای پلی استیشن ۵

– بازی Assassin’s Creed Valhalla (زمان عرضه: تعطیلات ۲۰۲۰)
– بازی Astro’s Playroom (زمان عرضه: همزمان با کنسول)
– بازی Bugsnax (زمان عرضه: تعطیلات ۲۰۲۰)
– بازی Chivalry 2 (زمان عرضه: تعطیلات ۲۰۲۰)
– بازی Death Loop (زمان عرضه: سال ۲۰۲۰)
بازی Dirt 5 (زمان عرضه: اکتبر ۲۰۲۰؛ اواسط مهر تا اواسط آبان ماه)
بازی Fortnite (زمان عرضه: همزمان با کنسول)
بازی Godfall (زمان عرضه: دسامبر ۲۰۲۰)
– بازی Gods and Monsters (زمان عرضه: تعطیلات ۲۰۲۰)
– بازی Jett: The Far Shore (زمان عرضه: تعطیلات ۲۰۲۰)
– بازی Madden NFL 21 (زمان عرضه: سال ۲۰۲۰)
– بازی NBA 2K21 (زمان عرضه: فصل پاییز ۲۰۲۰)
– بازی Observer (زمان عرضه: تعطیلات ۲۰۲۰)
– بازی Oddworld Soulstrom (زمان عرضه: سال ۲۰۲۰)
– بازی Outriders (زمان عرضه: تعطیلات ۲۰۲۰)
– بازی Quantum Error (زمان عرضه: سال ۲۰۲۰)
– بازی Redo! Enhanced Edition (زمان عرضه: سال ۲۰۲۰)
– بازی Ultimate Fishing Simulator 2 (زمان عرضه: سال ۲۰۲۰)
– بازی Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 (زمان عرضه: سال ۲۰۲۰)
بازی Watch Dogs: Legion (زمان عرضه: تعطیلات ۲۰۲۰)
– بازی WRC 9 (زمان عرضه: سال ۲۰۲۰)

کنسول پلی استیشن ۵ از یک پردازنده مرکزی ذن ۲ (Zen 2)، پردازنده گرافیکی RDNA 2، شانزده گیگابایت رم و حافظه اس اس دی ۸۲۵ گیگابایتی بهره می‌برد و در دو نسخه معمولی و دیجیتالی (بدون دیسک) عرضه می‌شود. این کنسول در فصل تعطیلات و همزمان با آغاز سال نو میلادی، به صورت رسمی وارد بازار خواهد شد و انتظار می‌رود بین ۴۹۹ الی ۵۹۹ دلار قیمت داشته باشد.

منتظر کدام از بازی های برتر کنسول PlayStation 5 هستید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معجزه 3 روغن طبیعی برای رشد مو