خشم طبیعت بهای نامهربانی انسان‌ها است


خشم طبیعت بهای نامهربانی انسان‌ها است

فرماندار شهرستان خرم‌دره گفت: تا وقتی با طبیعت مهربان‌ نباشیم باید بهای آن را بپردازیم.

حجت محمدی صبح امروز (۲۶ خرداد) در جلسه پیشگیری از حریق در منابع و مراتع خرم‌دره، اظهار کرد: آتش‌سوزی در مزارع به‌ویژه مزارع گندم همواره یکی از دغدغه‌های کشاورزان است، زیرا به هنگام برداشت محصولاتی از این قبیل خشک و مستعد آتش‌سوزی هستند.

وی با تاکید بر این‌که کشاورزان و کسانی که به مزارع می‌روند باید دقت لازم را در حفاظت از مراتع و منابع طبیعی داشته باشند، افزود: گاهی اوقات یک تکه شیشه که در هنگام رها شدن در طبیعت مانند یک ذره‌بین عمل می‌کند و می‌تواند خسارت هنگفتی به منابع طبیعی و کشاورزان وارد کند.

محمدی با تاکید بر این‌که منابع و مراتع طبیعی متعلق به همه است، یادآور شد: همه ما در این زمینه باید احساس مسئولیت کرده و حافظ منابع طبیعی باشیم.

وی با تاکید بر این‌که حفاظت از منابع طبیعی جزو یکی از وظایف ذاتی منابع طبیعی است اما می‌توان از ظرفیت‌های مختلف، از جمله دهیاران در این حوزه بهره گرفت، ادامه داد: مدیریت شهر به‌ویژه موضوع پسماند در شهرها و تفرج‌گاه‌ها از موضوعاتی است که به تنهایی از عهده یک دستگاه خارج و نیازمند همت همه شهروندان است.

فرماندار شهرستان خرم‌دره با اشاره به این‌که تولید زباله در کشور ما بالاتر از میانگین کشوری است، یادآور شد: سرانه تولید زباله در ایران ۹۰۰ گرم و در اروپا ۲۵۰ گرم که این اختلاف رقم تامل برانگیز است.

وی با بیان این مطلب که گون جزو درختچه‌هایی است که از زمان‌های قدیم ارزش بسیار بالایی داشته و نباید اجازه داد افراد سودجو به علت افزایش مساحت زمین خود، آن‌ها را از بین ببرند، افزود: گون علاوه بر این‌که در حفاظت از خاک بسیار موثر بوده، پناهگاه بسیاری از موجودات در زمستان است.

محمدی تاکید کرد: در آتش‌سوزی تنها منابع و مراتع از بین‌ نمی‌رود، بلکه حیواناتی نیز قربانی می‌شوند که برخی از این ‌حیوانات جزو گونه‌های نادر و کمیاب هستند.

وی با تاکید بر این‌که دلیل بسیاری از نامهربانی‌های طبیعت انسان است، خاطرنشان کرد: تا وقتی با طبیعت دوست و مهربان نباشیم باید بهای آن را نیز پرداخت کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان