قرص ونوستات باعث لاغری سریع می شود؟


قرص ونوستات باعث لاغری سریع می شود؟

قرص ونوستات را افرادی که می خواهند لاغری سریع داشته باشند مصرف می کنند.

قرص ونوستات از قرص های لاغری سریع برای کاهش وزن است که این روزها توسط بسیاری از افراد به ویزه بانوان مصرف می شود تا بتوانند لاغری سریع را تجربه کنند.

اخبار اجتماعی- قرص لاغری ونوستات باعث کاهش سریع وزن می شود اما دارای عوارض مختلفی می باشد.

انواع قرص ونوستات در داروخانه

به گزارش افکارنیوز، قرص ونوستات در دو نوع 60 میلی گرمی و 120 میلی گرمی در داروخانه ها وجود دارد. قرص ونوستات 60 میلی گرمی اسامی مختلفی دارد و بدون نسخه پزشک می توانید از داروخانه تهیه کنید اما قرص 120 میلی گرمی ونوستات با نام زنیکال است که باید با دستور پزشک مصرف شود.

قرص ونوستات چگونه عمل می کند؟

قرص ونوستات باعث دفع کننده چربی هضم نشده غذا می شود. ارلیستات یک نوع مهار کننده برای آنزیم لیپاز در بدن محسوب می شود. آنزیم لیپاز در بدن وظیفه شکسته شدن چربی ها و جذب آنها را بر عهده دارد. از این رو تاثیر به سزایی بر چربی انباشته شده در بدن یا حتی مقدار آن در رگ های خونی دارد.

قرص ونوستات در بدن چه تغییری ایجاد می کند؟

قرص ونوستات نوعی مهار کننده برای آنزیم لیپاز در بدن به شمار می رود. آنزیم لیپاز نقش تجزیه ای و تبدیل تری گلیسیرید به منو گلیسیرید را دارد. تری گلیسیرید ها توسط بدن انسان جذب نمی شوند و برای جذب لازم است به مونوگلیسرید تبدیل شوند. آنزیم لیپاز وظیفه تبدیل را را بر عهده دارد. فرآورده دوم حاصل از این تجزیه شیمیایی اسید چرب است که آن هم توسط بدن جذب می شود.

قرص ونوستات باعث لاغری سریع می شود؟

قرص ونوستات با مهار آنزیم لیپاز مانع به وقوع پیوستن این فرآیند شیمیایی می شود و تری گلیسیرید ها از طریق دستگاه گوارش دفع می شوند که این دفع، خالی از عوارض و مشکلات نخواهد بود. در صورت جذب نشدن چربی توسط بدن، فرد شاهد کاهش وزن خواهد بود. قرص ونوستات مکانیزم ساده ای برای لاغری و کاهش وزن دارد که با این وجود دلیلی بر مصرف و یا تاکید بر مصرف خودسرانه آن نمی‌شود و باید پزشک در صورت نیاز مصرف این قرص را تجویز کند.

بررسی تاثیر قرص ونوستات بر کاهش وزن و لاغری

معروف ترین قرص لاغری جهان قرص ونوستات است که کاهش وزن بالایی دارد و دانشمندان زیادی در جهان به بررسی این قرص لاغری پرداخته اند.

تاثیر قرص ونوستات نسبت به سایر قرص ها بیشتر است اما کاهش وزن مشاهده شده با این قرص در مقایسه با رژیم لاغری کم کربوهیدرات کمتر بوده است.

قرص ونوستات را قبل غذا و یا بعد غذا باید خورد؟

قرص ونوستات عوارض خطرناکی نیز می تواند داشته باشد و بهتر است با پزشک تغذیه برای لاغری خود مشاوره کنید اما بهترین زمان مصرف ونوستات پس از وعده های غذایی اصلی باست.

به این نکته توجه داشته باشید که قرص ونوستات تنها باعث لاغری شما نمی شود بلکه ورزش در کنار هر رژیم لاغری می تواند شما را به نتیجه دلخواه برساند.

عوارض مصرف قرص ونوستات

یکی از عوارض شایع قرص ونوستات، مدفوع بد بو به دلیل وجود حجم بالای چربی در آن است. علاوه بر این مدفوع چرب و روغنی نیز می تواند عوارض شایع باشد که همگی در طی یک فرآیند یعنی عدم جذب چربی توسط بدن و دفع آن صورت می گیرد. این موضوع ممکن است حتی به کاهش مقدار چربی مفید در بدن نیز منجر شود که می تواند خطر مشکلات قلبی و اختلال در متابولیسم بدن را در پی داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

طرز تهیه قرص لاغری در خانه لاغری با رژیم غذایی در 7 روز

مشکلات گوارشی مانند درد معده، درد روده ها، درد مقعد از عوارض بسیار شایع مصرف قرص ونوستات هستند؛ اسهال و درد در هنگام دفع، در مواد حاد باقی ماندن چربی غذاها در روده ها و دل پیچه، بی اختیاری مدفوع و مشکلات جدی روده ای از عوارض مصرف این قرص برای دستگاه گوارش هستند.

نقش چربی در بدن فقط به تجمع و اضافه وزن بر نمی گردد و داشتن پوستی بدون چروک در گرو مصرف متعادل از چربی های مفید است. وقتی چربی توسط بدن جذب نشود، پوست خشک می شود و در آن چروک ایجاد می شود که ممکن است چهره کاملا پیرتر دیده شود. همچنین خشکی مفاصل هم از عوارض استفاده از قرص ونوستات است. علاوه بر این کاهش سطح قند خون نیز از عوارض جدی این قرص است. کسانی که دیابت دارند و یا سطح قند خون آنان پایین است از مصرف این قرص باید کاملا اجتناب کنند.

قرص ونوستات برای چه کسانی ممنوع است؟

زنان باردار و شیرده کاملا باید از مصرف ونوستات پرهیز کنند. این قرص می تواند بر روند رشد جنین و نوزاد شیرخوار تاثیر منفی داشته باشد.

کودکان نیز نباید از این دارو مصرف کنند؛ علاوه بر تاثیر بد آن بر بدن می تواند باعث لاغری شدید و خشکی بدن کودکان شود.

کسانی که دیابت دارند یا به افت قند خون مبتلا هستند نباید برای لاغری یا هر هدف دیگری از این قرص استفاده کنند.

کسانی که فشارخون بالا، کلسترول بالا و بیماری قلبی-عروقی دارند نیز باید کاملا از مصرف این قرص بپرهیزند.

بیماران مبتلا به کبد چرب، نارسایی کبد و بیماری های کبدی و کلیوی از مصرف این قرص اجتناب کنند.

گروه دیگری که مصرف این قرص برای آنها خطرناک است مبتلایان به بیماری های روده ای هستند.

کسانی که در خانواده شان سابقه ابتلا به سرطان روده وجود دارد هم از مصرف این قرص خودداری کنند چون ریسک ابتلا به سرطان روده با مصرف این قرص بالا می رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403