پلمب 15 حلقه چاه غیرمجاز در پنج نقطه فارس 


پلمب 15 حلقه چاه غیرمجاز در پنج نقطه فارس 

شیراز - ایرنا- مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری منابع آب‌های زیر زمینی شرکت آب منطقه‌ای فارس از پلمب 15 حلقه چاه غیرمجاز در یک هفته اخیر در مناطق مختلف این استان خبر داد و بیان داشت : این چاه‌ها توسط گروه‌های گشت و بازرسی آب منطقه ای فارس پُر شدند.

علی اکبر بازیار روز دوشنبه اعلام کرد: گروه‌های گشت و بازرسی آب منقطه ای فارس حین گشت زنی در هفته اخیر متوجه فعالیت هفت حلقه چاه غیرمجاز در مرودشت، سه حلقه در شیراز، سه حلقه در سپیدان و بیضا، یک حلقه در استهبان و یک حلقه در نی ریز شدند.

بازیار افزود: عملیات پر شدن این تعداد حلقه چاه غیرمجاز با هماهنگی دستگاه قضایی و همکاری نیروی انتظامی انجام و طی آن همچنین ادوات و دستگاه های حفاری متخلفان طبق قانون توقیف گردید.

مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری منابع آبهای زیر زمینی شرکت آب منطقه ای فارس تاکید کرد : حفر و فعالیت چاه غیرمجاز جرم محسوب می شود و حفاران با برخوردهای جدی دستگاه قضایی روبرو می شوند.

بازیار با ابراز تاسف از وجود حدود ۱۵ هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان فارس ابراز کرد: این چاه‌ها سالانه در حال مکیدن میلیاردها مترمکعب از آبهای زیرزمینی استان بودند . چاه‌های غیر مجاز در نوبت پُر شدن قرار دارند و با اجرای طرح تعادل بخشی منابع آب همه چاه‌های غیر مجاز پر می شوند.

وجود تعداد زیاد چاه های غیرمجاز در فارس و تاثیر آن بر روند تامین آب مورد نیاز کشاورزان، آب شرب و واحدهای صنعتی باعث شد تا شورای حفاظت از منابع آب استان در ادامه برخورد با چاه های غیرمجاز در سال های گذشته، پرشدن ۲۵ درصد چاه های غیرمجاز را به عنوان یک چشم انداز در سال ۹۹ تصویب کند.

۱۸ هزار حلقه چاه غیر مجاز رمق سفره‌های زیرزمینی آب در استان فارس را می مکند ، طی سال گذشته تا کنون یک هزار و ۵۰۰ حلقه چاه در فارس پر شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟