هشدار پلیس آگاهی درباره فعالیت مسافربرهای غیرمجاز


هشدار پلیس آگاهی درباره فعالیت مسافربرهای غیرمجاز

سرهنگ امینی گفت: شهروندان به جای استفاده از مسافربرهای غیر مجاز از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ شهاب امینی معاون اجتماعی پلیس آگاهی ناجا با اشاره به ضرورت هوشیاری شهروندان در هنگام برخورد با مسافربرهای غیرمجاز گفت: این خودروها بدون آنکه مشخصاتشان در سامانه‌های مربوطه ثبت شده باشد، اقدام به تردد و جابه‌جایی مسافر می‌کنند.

وی با بیان اینکه فعالیت برخی از مسافربرهای غیرمجاز در سطح شهر، زمینه ساز جرایم مختلف می‌شود افزود: پلیس آگاهی ناجا بارها در خصوص مسافربر نماها هشدار داده و اهتمام جدی مردم را در این زمینه خواستار شده است.

سرهنگ امینی به پیامدهای ناشی از استفاده از این گونه خودروها اشاره کرد و گفت: شهروندان به ویژه بانوان با حفظ پروتکل‌های بهداشتی برای تردد در سطح شهر از وسایل نقلیه عمومی مانند تاکسی، اتوبوس، مترو و آژانس‌های معتبر استفاده کنند تا در ادامه شاهد وقوع مشکلات و حوادث تلخ و ناگوار نباشیم.

وی با بیان اینکه شهروندان نباید به بهانه عجله داشتن در رفت و آمد، خود را در معرض خطرات احتمالی قرار داد، افزود: در معرض دید قرار دادن اقلام گران قیمت مانند طلا، زیورآلات و وسایل با ارزش می‌تواند برای مسافر بر نماها وسوسه انگیز باشد.

معاون اجتماعی پلیس آگاهی ناجا اظهار کرد: به خاطر سپردن مشخصات خودرو با (شماره پلاک، نوع وسیله نقلیه، رنگ و ...) و خصوصیات ظاهری سرنشینان (خالکوبی دست، نوع لباس، ظاهر افراد و ...) در شناسایی و دستگیری این گونه مجرمان بسیار مهم است.

وی افزود: شهروندان به خصوص بانوان برای حفظ امنیت خود در هیچ شرایطی به تنهایی سوار بر خودروهای مسافربر غیرمجاز نشوند و چنانچه در شرایط اضطرار قصد استفاده از این وسایل را دارند بهتر است، مشخصات خودرو را به بستگان خود اطلاع داده و به محض مشاهده هرگونه رفتار مشکوک یا تغییر ناگهانی مسیر؛ مراتب را در اسرع وقت با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در میان بگذارند.

سرهنگ امینی اظهار کرد: مجرمانی که در پوشش مسافربر قصد سرقت مقرون به آزار و اذیت هموطنان را دارند بدانند، کارآگاهان پلیس آگاهی در برخورد با این گونه جرایم کاملاً قاطعانه برخورد کرده و با بهره گیری از آخرین روش‌های کشف علمی جرم آن‌ها را شناسایی و در کمترین زمان ممکن دستگیر خواهند کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور