به گزارش مهر به نقل ازدویچه وله، آمریکا خواستار آزادی تفنگدار سابق این کشور در روسیه شد که به تازگی به جاسوسی محکوم شده است.

در همین ارتباط، «جان سالیوان»، سفیر آمریکا در مسکو، پایتخت روسیه ضمن محکوم کردن حکم دادگاه درباره جاسوسی این شهروند آمریکایی گفت که درباره محکومیت جاسوسی او مدرکی وجود ندارد.

سفیر آمریکا همچنین مدعی شده که محکومیت شهروند این کشور در روسیه به جاسوسی نقض حقوق بشر و استانداردهای حقوقی بین الملل است.

دادگاهی در مسکو امروز دوشنبه یک تبعه آمریکایی-انگلیسی را به اتهام جاسوسی برای واشنگتن به تحمل ۱۶ سال مجازات زندان محکوم کرد.

قاضی دادگاه رسیدگی کننده به این پرونده از پل ویلان به عنوان تفنگدار سابق نیروی دریایی آمریکا اشاره کرد و گفت که این متهم ۵۰ ساله باید دوران محکومیت خود را در یکی از بازداشت‌گاه‌های شناخته شده به جهت وضع مقررات سخت‌گیرانه سپری کند.

دادگاه در حالی ۱۶ سال مجازات زندان را برای این تبعه آمریکایی مورد تأیید قرار داده که دادستان کل روسیه پیش‌تر خواهان صدور حکم ۱۸ سال زندان برای وی شده بود.

واشنگتن پیش‌تر اعلام کرده بود که از نزدیک روند رسیدگی به این پرونده را دنبال می‌کند.

ایالات متحده آمریکا اواخر سال گذشته میلادی پیشنهاد مبادله پل ویلان را با یک زندانی روس رد کرده بود.

این تفنگدار سابق نیروی دریایی آمریکا که گفته می‌شود تابعیت کشورهای کانادا و ایرلند را هم دارد دو سال پیش در جریان سفر به مسکو دستگیر شده بود.