معافیت واردات طلای خام عامل بهبود روند معاملات بازار


رییس اتحادیه طلا و جواهر گفت: معافیت واردات طلا، نقره و پلاتین به صورت خام از مالیات در بهبود روند معاملات بازار موثر است.

ابراهیم محمدولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر ، با اشاره به آخرین وضعیت بازار طلا و سکه، گفت: امروز بازار طلا و سکه نوساناتی داشت، اما این نوسانات التهابات زیادی ایجاد نکرد. داد و ستد زیادی در بازار انجام نشد و انتظار می‌رود با این روند بازار طلا و سکه آرام شود.

این مقام مسئول ادامه داد: امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار ۷۴۱ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد و قیمت هر مثقال طلای ۱۷ عیار آب شده به ۳ میلیون و ۲۱۲ هزار تومان رسید. قیمت اونس جهانی کاهش داشت و از هزار و ۷۳۱ دلار به هزار و ۷۱۸ دلار رسیده است.

او افزود: سکه امامی طرح جدید ۷ میلیون و ۷۰۵ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۷ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۳ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان، ربع سکه ۲ میلیون و ۴۰ هزار تومان و سکه یک گرمی یک میلیون و ۹۰ هزار تومان معامله شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر در خصوص پیش بینی بازار طلا و سکه تا پایان هفته، ادامه داد: با توجه به اینکه چهارشنبه این هفته تعطیل است انتظار می‌رود بازار طلا و سکه آرام باشد و ممکن است گاهی شاهد نوسانات جزئی افزایشی یا کاهشی طلا باشیم.

معافیت واردات طلای خام عامل بهبود روند معاملات بازار

محمدولی در خصوص معافیت واردات طلای خام، گفت: معافیت واردات طلای خام به بهبود روند معاملات بازار کمک می‌کند. این طرح هم اکنون اجرایی شده است و روند خوبی را خواهد داشت، اما برای عملی شدن آن نیاز است تا موانع از سر راه برداشته شود.

این مقام مسئول ادامه داد: اگر کرونا از بین برود و ارتباطات برقرار باشد، می‌توان صادرات طلا را عملی کرد، این گونه چرخ تولید کارخانجات راه خواهد افتاد و به رونق اقتصادی کمک شایانی خواهد کرد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تصمیم شورای عالی هماهنگی اقتصادی در معافیت طلا، نقره و پلاتین به صورت خام از حقوق، عوارض قانونی و مالیات بر ارزش افزوده را در بهبود روند معاملات بازار موثر دانست.

سایر خبر های مفید در 1 روز گذشته

اگر ریه های سالمی می خواید به این 5 توصیه عمل کنید | 1.7 هزار بدهی ۱۱ میلیارد دلاری ایران/۴.۷ میلیارد دلار سررسید شد | 24.4 هزار آیا قیمت طلا نزولی خواهند ماند ؟+تحلیل تکنیکال | 1.8 هزار افزایش نوسانات در بازار و کاهش قیمت طلا | 1.4 هزار چگونه خانه را با موهای خود فرش نکنیم؟ | 33.3 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت