واکنش نخست وزیر لبنان به ناآرامی های بیروت


واکنش نخست وزیر لبنان به ناآرامی های بیروت

دیاب تاکید کرد:«ما در عمل برای کاهش تدریجی قیمت دلار شروع به کار کرده‌ایم و جلوی هر تلاش برای بازی با قیمت دلار گرفته می‌شود.»

به گزارش جام نیوز به نقل از العالم، نخست وزیر لبنان گفت آشوبگرانی که در پوشش اعتراضات اقدام به تخریب و به آتش کشیدن اموال عمومی و خصوصی در سطح برخی شهرهای این کشور کردند، جایشان در زندان است.

نخست وزیر لبنان بر ضرورت دستگیری همه عوامل آشوب در لبنان تاکید کرد و گفت که آنها درصدد ضربه زدن به ارکان و ظرفیت‌های کشور هستند.

«حسان دیاب» نخست وزیر لبنان در آغاز نشست امروز هیئت دولت لبنان اقدامات خرابکارانه در پوشش اعتراضات در طرابلس و بیروت را فاجعه خواند و گفت: «آنچه اتفاق افتاد ضربه به همه ظرفیت‌های کشور است و من هرگز تعرض به اموال عمومی و خصوصی و ضربه زدن به ثبات امنیتی کشور را نمی‌پذیریم».

به گزارش پایگاه خبری النشره، نخست وزیر لبنان خواستار بازداشت همه شرکای این جرم در بیروت، طرابلس و هر منطقه‌ای دیگر شد و گفت: «اگر این افراد بازداشت نشوند موجودیت دولت معنایی ندارد. این اراذل و اوباش کارشان خرابکاری شده و جایشان در زندان است».

دیاب درباره افزایش قیمت دلار در لبنان گفت: «اتفاقی که ظرف ۱۰ روز اخیر افتاده منطقی نیست. ما اینجا جمع شدیم و تدابیری را اتخاذ کردیم و لازم است یک تحقیق کامل امنیت و قضایی در این باره صورت گیرد».

وی افزود: «مجاز نیست که جرمی باشد و مجرمی نباشد. ما اطلاعات مشخصی داریم درباره اینکه آنچه اتفاق افتاده کار یک عده‌ای است و ما هرگز در قبال بازی با معیشت مردم سکوت نخواهیم کرد.

نخست وزیر لبنان بر ضرورت حمایت از حقوق مردم و معیشت آنها در شرایط بالا رفتن نجومی قیمت‌ها گفت: «نباید بگذاریم این مسئله پیش برود، گویی اتفاقی رخ نداده است».

دیاب تاکید کرد:«ما در عمل برای کاهش تدریجی قیمت دلار شروع به کار کرده‌ایم و جلوی هر تلاش برای بازی با قیمت دلار گرفته می‌شود.»

لبنان از جمعه گذشته شاهد اعتراض‎هایی به وضعیت اقتصادی است و دیاب در واکنش به این حوادث اعلام کرد، دولت وی موفق عمل کرده و عده‌ای نمی‌توانند این موضوع را ببینند.

طی درگیری‌های میان نیروهای امنیتی و معترضان یکصد نفر از دو طرف مجروح یا مصدوم شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویری از حمله ترکیبی موشک‌ الماس و پهپاد انتحاری ابابیل به پایگاه سری اسرائیل