گل‌محمدی: پیدا کردن بازیکن باکیفیت سخت است / به باشگاه گفتم 90 درصد بازیکنان حفظ شوند


گل‌محمدی: پیدا کردن بازیکن باکیفیت سخت است / به باشگاه گفتم 90 درصد بازیکنان حفظ شوند

سرمربی پرسپولیس در گفت‌وگویی از آخرین وضعیت این تیم، بازیکنان فعلی و شایعه جذب بازیکنان جدید گفته است. یحیی گل‌محمدی تا کسب نخستین قهرمانی‌اش در لیگ برتر فاصله چندانی ندارد. اوچند سال پیش در حالی پرسپولیس را ترک کرد که خاطرات چندان خوبی از آن خداحافظی نداشت، اما در این سال‌ها آنقدر خوب نتیجه گرفته که پرسپولیس بعد از جدایی برانکو ایوانکوویچ به...

گل‌محمدی: پیدا کردن بازیکن باکیفیت سخت است / به باشگاه گفتم 90 درصد بازیکنان حفظ شوند
گل‌محمدی: پیدا کردن بازیکن باکیفیت سخت است / به باشگاه گفتم ۹۰ درصد بازیکنان حفظ شوند

سرمربی پرسپولیس در گفت‌وگویی از آخرین وضعیت این تیم، بازیکنان فعلی و شایعه جذب بازیکنان جدید گفته است.

یحیی گل‌محمدی تا کسب نخستین قهرمانی‌اش در لیگ برتر فاصله چندانی ندارد. اوچند سال پیش در حالی پرسپولیس را ترک کرد که خاطرات چندان خوبی از آن خداحافظی نداشت، اما در این سال‌ها آنقدر خوب نتیجه گرفته که پرسپولیس بعد از جدایی برانکو ایوانکوویچ به مربی دیگری جز او فکر نکند.با گل محمدی درباره موقعیت ویژه پرسپولیس برای ٩بازی پایانی صحبت کردیم، به‌نظر می‌رسد قهرمانی، سرنوشت محتوم تیم اوست، اما خودش می‌گوید هنوز کار تمام نشده است.

بالاخره بعد از چند ماه، قرار شد لیگ دوباره شروع شود. تیم شما چقدر آماده است؟
شرایط در مجموع بد نیست و راضی‌کننده است. یک سری مشکلات وجود دارد، ازجمله اینکه بشار رسن دیر به جمع ما اضافه شد که من گفتم باید زودتر می‌آمد، اوساگونا هم به‌دلیل مشکلات پروازی هنوز نتوانسته خودش را به ایران برساند. ما دو مصدوم هم داریم، متأسفانه محمد انصاری رباط صلیبی پاره کرد. با این حال تمرینات را با قدرت جلو می‌بریم و دو بازی دوستانه دیگر هم تا شروع لیگ برگزار می‌کنیم.
با مصدومیت انصاری و قرضی بودن قرارداد نادری، آیا به فکر جذب مدافع چپ هستید؟
بازیکن خوب و با کیفیت خیلی سخت‌گیر می‌آید. ما ٩بازی در لیگ‌برتر و برای صعود به فینال حذفی هم دو بازی پیش رو داریم، از طرفی باید برای لیگ قهرمانان آسیا هم خودمان را آماده کنیم و فرصت کمی داریم. با این شرایط باید برای انصاری جانشین پیدا کنیم. هم‌اکنون فقط نادری را در آن پست داریم. اگر هم به مشکل بخوریم طبیعتا باید از بازیکنان دیگر استفاده کنیم. این طبیعی است که برای ادامه بازی‌ها و فصل آینده دنبال جذب بازیکن در پست دفاع چپ باشیم.
به‌نظر می‌رسد در سال٩٩ روزهای سختی در پیش داشته باشید.
بله، کار سخت است. مشکلات مالی که وجود داشت ولی خوشحالم که با درایت هیأت مدیره، خصوصا آقای رسول‌پناه حل شد. البته بابت شکایت‌ها مشکلاتی وجود دارد که قطعا در روزهای آینده حل خواهد شد و ما دیگر بازیکن یا مربی شاکی از پرسپولیس نخواهیم داشت. جدا از لیگ امسال باید به فکر لیگ فصل بعد هم باشیم و همانطور که شما گفتید سال سختی در پیش داریم.
وضعیت علیرضا بیرانوند درنهایت به کجا رسید، بالاخره او با رفتن به بلژیک ادامه بازی‌ها را از دست خواهد داد یا اینکه تا پایان لیگ در پرسپولیس می‌ماند؟
من صادقانه می‌گویم که هیچ خبر درست و اطلاعی از شرایط بیرانوند ندارم. یک روز می‌شنوم که او می‌رود، روز دیگر می‌شنوم که قرار است با تأخیر برود و یک روز هم می‌شنوم که در پایان فصل جدا خواهد شد. من واقعا از وضعیت بیرانوند خسته شده‌ام، این موضوع پیچیدگی‌های خودش را دارد. این بازیکن تا ۱۱تیرماه با پرسپولیس قرارداد دارد و بازی‌های لیگ هم که به تأخیر افتاده است. فیفا هم گفته که بازیکنان در این وضعیت می‌توانند در تیمشان بمانند و بازی‌ها را به اتمام برسانند. از طرفی تیم بلژیکی اصرار دارد که علیرضا به آنجا برود و نمی‌دانم در نهایت چه خواهد شد. من برای بیرانوند آرزوی موفقیت دارم، امیدوارم این انتقال با کمترین تنش برای باشگاه و خود علیرضا به پایان برسد و اتفاق ناگواری رخ ندهد. علیرضا باید تمرکز کند تا برای باشگاه و خودش مشکلی ایجاد نشود.
ناچارید به رادوشوویچ اعتماد کنید، او می‌تواند جایگزین مناسبی برای بیرانوند باشد؟
ما سه چهار ‌ماه پیش با این بازیکن تمدید کردیم، رادو فصل بعد هم کنار ماست. او نشان داده که گلر خوبی است و ما اخیرا با هم جلسه‌ای هم برگزار کردیم. رادو با بودن علیرضا کم بازی کرد ولی همیشه رفتاری حرفه‌ای داشت و وقتی هم بازی می‌کرد عملکرد خوبی داشت. امیدوارم وقتی فیکس می‌شود عملکرد خوبی داشته باشد. من از او خواستم که در تمرینات تمرکز بالایی داشته باشد. رادو گلری جنتلمن و مطمئن است.
شایعه شده که شما قصد دارید رشید مظاهری یا پیام نیازمند را جذب کنید، این موضوع صحت دارد؟
ما با بازیکنانی که با تیم‌هایشان قرارداد دارند مذاکره نمی‌کنیم و بعید می‌دانم چنین کاری انجام شود.
پرسپولیس در این چند سال برای شروع هر فصل کمترین تغییرات را داشته، آیا شما هم قصد دارید تغییرات در لیست بازیکنان را به کمترین حد برسانید؟
این بستگی به بازیکنان دارد. من به باشگاه گفتم که باید قرارداد ۹۰درصد بازیکنان حفظ شود، اگر هم بازیکنی جدا می‌شود دست ما نیست که می‌توان بیرانوند را مثال زد. این بازیکنان پرسپولیس را دوست دارند و در این سال‌ها نشان دادند که چقدر به پرسپولیس علاقه‌مند هستند. باشگاه هم طبیعتا با آنها وارد مذاکره خواهد شد.
آیا برای فصل بعد روی جذب تعدادی از لژیونرهای ایرانی هم برنامه دارید؟
واقعیت این است که ما هنوز به آن مرحله نرسیده‌ایم که بخواهیم در مورد نقل و انتقالات صحبت کنیم. ما الان با بازیکنی مذاکره نمی‌کنیم و ممکن است حرف و حدیث‌ها و شایعات، تمرکز بازیکنان را در این مقطع به هم بزند. تا این لحظه با هیچ بازیکنی به‌صورت رسمی یا غیررسمی وارد مذاکره نشده‌ایم. طبیعی است که خیلی از بازیکنان دوست دارند به پرسپولیس بیایند و ما هم تلاش می‌کنیم در موقع مناسب بهترین نفرات را براساس نیازهایمان به تیم اضافه کنیم. مطمئنا در فصل نقل و انتقالات تمام انرژی‌مان را صرف می‌کنیم تا یک تیم قوی تشکیل بدهیم.
در هفته‌های اخیر که بحث شروع مسابقات مطرح شد، برخی رقیبان شما این موضوع را مطرح کردند که پرسپولیس به فدراسیون فشار آورد تا لیگ ادامه پیدا کند.
این صحبت‌ها تا حدود زیادی طبیعی بود چون اختلاف امتیاز ما با دیگر رقیبان تا حدودی زیاد است و در این شرایط برای رقیبان ما رسیدن به قهرمانی و حتی کسب سهمیه آسیا سخت است. به هر حال برخی تیم‌ها نگران هستند و هزینه هم کرده‌اند، از طرفی باید جواب هوادارانشان را هم بدهند. عمده‌ترین دلیل این حرف‌ها همین بود که گفتم، شک نکنید که اگر رقیبان ما صدرنشین بودند، خواهان برگزاری لیگ می‌شدند. پرسپولیس آنقدر قدرت ندارد که بخواهد لیگ را برگزار کند یا نکند، این تصمیم ستاد مبارزه با کرونا، وزارت بهداشت و سازمان لیگ بود. البته من باید به یک موضوع دیگر هم اشاره کنم. سؤال من از مخالفان برگزاری لیگ برتر این است که اگر لیگ تعطیل می‌شد، پس چه زمانی باید بازی‌ها را شروع می‌کردند و فصل را به اتمام می‌رساندند؟ چه زمانی باید فصل بعد شروع می‌شد، آیا باید منتظر واکسن بیماری کرونا باشیم و تا آن زمان فوتبال تعطیل شود؟ با این شرایط بازیکنان و مربیان نخستین کسانی هستند که ضربه می‌خورند. من کاری به اروپا ندارم، شما می‌بینید که در خاورمیانه هم بیشتر کشورها فوتبال را به جریان انداخته‌اند و چند روز دیگر هم برنامه لیگ قهرمانان اعلام خواهد شد. از آنهایی که مخالف برگزاری لیگ هستند، این را می‌خواهم که تمرکزشان روی مسائل فوتبالی باشد. ما بدون فوتبال می‌میریم و با فوتبال زندگی می‌کنیم.
وضعیت کریم باقری در پرسپولیس به کجا می‌رسد، آیا او قرار است به تیم ملی برود؟
در آن مقطع که بحث بازی‌های فیفادی بود، قرار بود کریم با تیم ملی باشد، دیگر خبر ندارم شرایط به چه صورت پیش رفت. احتمالا قراردادی که بسته شد چند ماهه بوده و نمی‌دانم قرار است تمدید شود یا خیر. کریم در کنار ماست و اگر هم قرار باشد به تیم ملی برود، در فیفادی‌ها کنار تیم ملی خواهد بود.
درمورد ماجرای قرارداد ویلموتس و انتقادهایی که از مسئولان پیشین فدراسیون شده است، چه صحبتی دارید؟
نمی‌دانم چه بگویم. زبان آدم بند می‌آید وقتی می‌خواهد در مورد این مسائل صحبت کند. حرف زدن درخصوص قرارداد ویلموتس سرگیجه می‌آورد، واقعا نمی‌دانم با چه فکری این قرارداد امضا شد. قراردادی که مسئولان فدراسیون با ویلموتس بستند، روی قرارداد ترکمنچای را سفید کرد. امیدوارم یک شخص بیاید و جواب بدهد که به چه علت این اتفاق رخ داد. سؤال که زیاد است ولی در آخر کسی پاسخگو نیست و قبلا هم چنین قراردادهایی در فوتبال ایران امضا شده است. در این زمینه باید نهادهای نظارتی وارد شوند تا دیگر چنین اتفاقاتی رخ ندهد. من احتمال می‌دهم در دادگاه آخر هم بازنده باشیم و غرامت دو سه میلیون یورویی بدهیم هرچند که امیدوارم این اتفاق رخ ندهد. واقعا جای تأسف دارد که خیلی از مربیان ما در رده‌های پایه به‌دلیل قراردادهای کم، کارشان را نیمه کاره می‌گذارند ولی در سمت دیگر چنین ضررهایی را متحمل می‌شویم.
آیا انتخاب اسکوچیچ تصمیم درستی از سوی فدراسیون بود؟
من در این زمینه صحبتی ندارم و وارد این مسائل نمی‌شوم.

تبلیغات زیر خبر پاپ کل اخبار
این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا