اطلاعات پنج هزار و 190 کشاورز گناوه‌ای در سامانه پهنه‌بندی ثبت شد


اطلاعات پنج هزار و 190  کشاورز گناوه‌ای در سامانه پهنه‌بندی ثبت شد

گناوه - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی گناوه گفت: اطلاعات پنج هزار و 190 نفر بهره‌بردار بخش کشاورزی این شهرستان جمع‌آوری و در سامانه جامع پهنه‌بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی ثبت شد.

امان الله حیدری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: برای ساماندهی و جمع‌آوری اطلاعات بهره‌برداران بخش کشاورزی، سامانه جامع پهنه‌بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی توسط وزارت متبوع، راه‌اندازی شده‌است.

وی گفت: در این ارتباط کارشناسان مدیریت جهادکشاورزی شهرستان اقدام به جمع‌آوری اطلاعات و آمار از بخش کشاورزی بخش مرکزی و ریگ شهرستان گناوه کردند.

حیدری اظهارداشت: آمار بدست آمده که از روش‌های مختلف از جمله ارتباط مستقیم با کشاورزان، دهگردشی و برگزاری جلسات در مساجد روستا، دریافت اطلاعات از دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها جمع‌آوری شده‌است، بسیار ارزشمند و مزایای متعددی دارد.

وی بیان کرد: دسترسی آسان مدیران شهرستانی، استانی و وزارتخانه جهادکشاورزی به آمار تعداد بهره‌برداران بخش کشاورزی، سطوح کشت و میزان کاشت و برداشت محصولات، گزارش‌گیری آنلاین از سطوح وزارتخانه تا مراکز جهاد کشاورزی، امکان برنامه‌ریزی برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی از طریق اطلاعات مندرج در سامانه، پیاده‌سازی الگوی کشت به تفکیک شهرستان‌ها، امکان برنامه‌ریزی دولت برای صادرات و واردات محصولات کشاورزی با توجه به مقایسه نیاز کشور از مهم‌ترین مزایای سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی است.

مدیر جهادکشاورزی گناوه گفت: در فصل زراعی ۹۸ - ۹۹ به میزان بیش از ۳۵ هزار هکتار از اراضی بخش مرکزی و ریگ شهرستان گناوه به کشت گندم اختصاص یافت.

وی افزود: مدیریت جهادکشاورزی گناوه در سال گذشته یکهزارو ۷۰۰ تن انواع بذر اصلاح شده گندم مشتمل بر ارقام چمران۲، کوهدشت، مهرگان، کریم و آفتاب را تامین و از طریق چهار عامل شامل شرکت ویستا واقع در شهرگناوه، تعاونی تولید رودحله شمالی در روستای محمدی، اداره تعاون روستایی گناوه و شرکت تعاونی بندر واقع در چهارروستایی بین کشاورزان توزیع کرد.

حیدری بیانکرد: از کل مساحت کشت شده، حدود ۱۸ هزار تن محصول گندم توسط کشاورزان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برداشت شده‌است.

وی یادآورشد: تاکنون ۱۵ هزار تن، به مراکز خرید گندم تحویل شده و مابقی به عنوان گندم خودمصرفی توسط کشاورزان نگهداری و یا به سیلوهای سایر استان‌ها ارسال شده‌است.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر از نقاط گرمسیری و کم آب کشور است که زمین های کشاورزی در این منطقه بدلیل نبود منابع آب بصورت دیم و در فصل پاییز کشت می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403