54.1 درصد کل تسهیلات بانکی کشور در استان تهران پرداخت شده‌است


54.1 درصد کل تسهیلات بانکی کشور در استان تهران پرداخت شده‌است

تهران- ایرنا- مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی گفت: طی 2 ماهه ابتدایی امسال 125 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی در سطح کشور پرداخت شده که سهم استان تهران از این رقم 67.7 هزار میلیارد تومان معادل 54.1 درصد کل تسهیلات است.

سیدعلی اصغر، میرمحمد صادقی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: کل تسهیلات پرداختی کشور طی سال ۱۳۹۸ به ۹۷۵ هزار میلیارد تومان ‌رسید که سهم استان تهران از این رقم نیز ۵۲۸ هزار میلیارد تومان معادل ۵۴.۲ درصد کل تسهیلات بود.

وی یادآورشد: طی سال ۱۳۹۸ به ۸۴۳ هزار نفر تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به مبلغ ۲۶.۳ هزار میلیارد تومان پرداخته شده که از این میان سهم استان تهران حدود ۱۰۴ هزار نفر به ارزش سه هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان، ۱۲ درصد کل تسهیلات را شامل می‌شود.

میرمحمد صادقی اظهارداشت: عملکرد سامانه بهین‌یاب در ارتباط با تسهیلات اعطایی به بنگاه‌های کوچک و متوسط تا پایان سال ۱۳۹۸، حدود ۵۴.۴ هزار میلیارد تومان به ۳۷ هزار و ۴۶۱ بنگاه به روش مستقیم و غیرمستقیم بود که سهم استان تهران از آن به ۱۳.۶ هزار میلیارد تومان برای ۲ هزار ۸۵۷ بنگاه کوچک و متوسط می‌رسید.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی گفت: طی ۱۲ ماهه سال گذشته یکهزار و ۱۰۸ شرکت دانش‌بنیان معادل ۱۳.۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند که این رقم نسبت به سال ۱۳۹۷، رشد ۷۴.۵ درصدی داشت.

به گزارش ایرنا وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای بهبود محیط کسب و کار و افزایش کیفیت ارایه اطلاعات و خدمات، پنجره واحد اطلاعات و خدمات صنعت، معدن و تجارت موسوم به «بهین‌یاب» را راه‌اندازی کرده است؛ این درگاه صرفا نمای ارائه خدمات به متقاضیان برای ثبت اطلاعات و درخواست آنان است و متقاضیان می‌توانند برای دریافت خدمات از طریق تقسیم‌بندی‌های انجام شده به خدمت مورد نظر هدایت شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا