تصفیه‌خانه فاضلاب شهر اردبیل پاسخگوی ورودی فاضلاب نیست


تصفیه‌خانه فاضلاب شهر اردبیل پاسخگوی ورودی فاضلاب نیست

گفت:معاون سیاسی، امنیتی استاندار اردبیل با اشاره به اینکه تصفیه خانه فاضلاب شهر اردبیل پاسخگوی ورودی فاضلاب نیست، گفت: با توجه به تامین اعتبار لازم این تصفیه خانه بزودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

بهروز ندایی 27 خرداد در جلسه شورای سلامت استان اردبیل با اشاره به اینکه برخی از روستاهای استان دارای مشکل آب شرب هستند، خاطرنشان کرد: طبق بررسی‌های انجام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی، محیط زیست و آب و فاضلاب استان، آب شرب اردبیل هیچ‌گونه مشکل بهداشتی نداشته و نحوه کلرزنی و بهداشت آب اردبیل جهت استفاده مشکلی ندارد.

به گفته معاون سیاسی استاندار اردبیل بطوریکه تصفیه‌خانه فاضلاب شهراردبیل پاسخگوی ورودی فاضلاب نیست و با توجه به تامین اعتبار لازم برای توسعه این تصفیه خانه بزودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه برای تامین آب مورد نیاز روستاها باید برنامه‌ریزی شود، خاطرنشان کرد: طبق آمار آب و فاصلاب استان ۹۸۳ روستا تحت پوشش بوده و ۷۱۳ روستای استان تحت پوشش آب و فاضلاب نیستند.

وی معاون سیاسی، امنیتی استاندار اردبیل ادامه داد: هر گونه استفاده از فاضلاب خام در کشاورزی ممنوع است. بطوریکه مشکل آب روستای بارزیل مشگین ‌شهر بارها مورد بررسی قرار گرفته و روستاییان به دلیل کمبود آب گاهی از فاضلاب خام برای آبیاری استفاده می‌کنند ولی مشکلی بهداشتی در آزمایش اولیه در آن مشاهده نشده است.

ندایی با اشاره به اینکه انتقال فاضلاب شهرک صنعتی ۲ اردبیل دارای مشکل است، اضافه کرد: برای دفع فاضلاب شهرک صنعتی ۲ باید طبق برنامه‌ریزی میان مدت و بلند مدت اقدامات مناسبی انجام داد.

معاون سیاسی استاندار اردبیل یادآور شد: در برخی از روستاهایی که تحت پوشش آب وفاصلاب نیستند باید از آب مورد استفاده نمونه‌برداری کرده و نسبت به سلامت آن اطلاع رسانی دقیق شود.

وی در ادامه با اشاره به شیوع تب کریمه کنگو اظهار کرد: در فصول گرم سال کشاورزان، عشایر و روستاییان مواظب بیماری تب‌کریمه باشند که از طریق کنه و ذبح احشام به انسان منتقل می‌شود.

ندایی گفت: حساس‌سازی مسئولان و مردم برای عدم استفاده از گوشت تازه جهت پیشگیری از بیماری‌های نو پدید و تب کریمه کنگو ضرورت دارد.

وی همچنین ادامه داد: دامپزشکی استان باید آموزش‌های لازم را جهت پیشگیری از این بیماری خطرناک برای عشایر و دامپروران و سایر افرادی که به نوعی ذبح احشام انجام می‌دهند بصورت شفاف ارائه دهد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور