وضعیت سفید در «برونئی» / آغاز برگزاری نمازهای یومیه در مساجد


وضعیت سفید در «برونئی» / آغاز برگزاری نمازهای یومیه در مساجد

با قرار گرفتن «برونئی دارالسلام» در وضعیت سفید و یافت نشدن هیچ گونه مورد جدیدی از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ،نمازگزاران در حال بازگشت به مساجد برای برگزاری نمازهای جماعت یومیه هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «borneobulletin»، با قرار گرفتن «برونئی دارالسلام» در وضعیت سفید و یافت نشدن هیچ گونه مورد جدیدی از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ،نمازگزاران در حال بازگشت به مساجد برای برگزاری نمازهای جماعت یومیه هستند.

با وجود سفید بودن وضعیت در برونئی به نمازگزاران توصیه شده است تا به دستورالعمل های صادر شده از سوی وزرات بهداشت پایبند باشند.

از نمازگزاران خواسته شده است از ماسک و ضد عفونی کننده های دست استفاده کنند و سجاده های شخصی خود را به مسجد بیاورند.

«رحیم بن یحیی»،یکی از شرکت کنندگان در نمازهای جماعت از پادشاه بروئنی به خاطر صدور مجوز بازگشایی برای اقامه نمازهای یومیه مساجد تشکر کرد.

وی افزود: احساس بسیار خوبی نسبت به برداشته شدن محدودیت ها دارم و امیدوارم همه نمازگزاران از دستورالعمل های بهداشتی پیروی کنند تا برگزاری نمازهای جماعت با مشکل مواجه نشود.

پیش از این مساجد برونئی فقط اجازه برگزاری نمازهای جمعه با رعایت دستورات بهداشتی را داشتند.

به نمازگزاران توصیه شده بود که وقتی نماز خود را به پایان رساندند مسجد را فورا ترک کنند و اگر هم می خواهند برای ارائه برخی کمک ها در مسجد بمانند فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

نمازگزاران هم با ماسک در مساجد حضور پیدا کردند و با کدهای مربوط به سلامت که نشان دهنده کنترل دمای بدن آنها بود در صف های نماز جمعه ایستادند.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول