مصری: برای مردم توفیری ندارد که کدام نماینده مخالف یا موافق فلان طرح است /شفافیت فقط برای مجلس نباشد


مصری: برای مردم توفیری ندارد که کدام نماینده مخالف یا موافق فلان طرح است /شفافیت فقط برای مجلس نباشد

نماینده مجلس یازدهم گفت:شفاف بودن آرای نمایندگان مجلس در مسائلی همچون رای اعتماد به وزرا و نظر نمایندگان درباره استیضاح‌ و تحقیق و تفحص ضرورت دارد.

عبدالرضا مصری، نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، درباره طرح شفافیت آراء به خبرآنلاین گفت: به نظر من در مسائلی که ضرورت دارد باید آرای نمایندگان مجلس علنی و شفاف باشد؛ مسائلی همچون رای اعتماد به وزرا، نظرشان درباره استیضاح‌ و تحقیق و تفحص و حضور و غیاب در جلسات مجلس اهمیت دارد و شفافیت در این موضوعات پسندیده است.

>>>> بیشتر بخوانید؛

>>>> پارلمان یازدهم در دو راهی؛ مخفی یا علنی شدن رأی نمایندگان

وی با بیان اینکه ضرورتی ندارد رای نمایندگان در جریان بررسی همه طرح ها و لوایح شفاف باشد، تصریح کرد: اعلام نظر نمایندگان مجلس درباره هر یک از مواد قانونی واقعا ضروری نیست چراکه برای مردم هم قابل اهمیت و اثربخش نیست.

این نماینده اصولگرای مجلس یازدهم خاطر نشان کرد: برای مردم توفیری ندارد که کدام نماینده مخالف یا موافق فلان ماده از فلان طرح است اما در بحث های عمومی همچون مباحث سیاسی و اقتصادی این شفافیت خوب است.

مصری تاکید کرد: البته نکته قابل توجه این است که شفافیت در همه نهادهای کشور می تواند مفید باشد. چرا مردم از جزئیات رای و نظر اعضای هیئت دولت درباره مصوبات آن چیزی ندانند؟ یا در دیگر نهادهای سیاسی؟

وی افزود: دولت هم هر هفته جلسه دارد و ۱۰ تا ۱۵ مصوبه از آن بیرون می آید اما عده ای فقط به دنبال شفافیت در مجلس هستند درحالی که شفافیت آرا باعث می شود مردم و به خصوص قشر ضعیف جامعه و محرومان نظر مسئولان خود را درخصوص متوجه شوند چه نظری برای آنها داده می شود.

۲۷۲۱۵

کد خبر 1398294

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روسیه بزرگترین صادرکننده نفت به چین ماند