30 روستای اسفراین دچار تنش آبی هستند


30 روستای اسفراین دچار تنش آبی هستند

فرماندار اسفراین گفت: اهالی 30 روستای این شهرستان خراسان شمالی دچار تنش آبی هستند که با اقدامات انجام‌شده مشکل آب 20 روستا به طور موقت برطرف شده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، طاهر رستمی سه‌شنبه ۲۷ خرداد اظهار کرد: تاکنون دو نشست با مسئولان شرکت آب و فاضلاب استان در این زمینه برگزار شده که نتیجه آن حل مشکل آب ۲۰ روستا به طور موقت بوده اما همچنان ۱۰ روستا همچنان با قطعی آب در ساعاتی از شبانه‌روز مواجه هستند.

وی اختصاص یک تانکر آبرسانی به اداره آب فاضلاب شهرستان، پرداخت بخشی از معوقات حقوق آبداران و بدهی پیمانکاران تانکرهای آبرسانی برای سرعت بخشیدن به آبرسانی در روستاها و کمک گرفتن از ظرفیت تانکرهای آبرسانی امور عشایر برای آبرسانی به پنج روستا را از جمله اقدامات انجام شده برای رفع موقت مشکل بحران کم‌آبی در روستاها دانست.

فرماندار اسفراین گفت: مشکل قطعی آب در شهرک سلمان فارسی در حاشیه شهر نیز وجود دارد که قرار است مشکل آن تا دو هفته آینده برطرف شود.

وی افزود: با بهره‌برداری از مجتمع آبرسانی «احد» تا پایان سال ۹۹، تامین آب ۲۵ روستای اسفراین پایدار خواهد شد.

رستمی گفت: برخی روستاییان از آب شرب برای کشت انواع صیفی و احداث باغ‌هایی همچون پسته در این مناطق استفاده می‌کنند که در صورت نیاز انشعابات آب این افراد قطع خواهد شد.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در جنوب شرقی بجنورد در استان خراسان شمالی قرار دارد.

کد خبر 522362

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)