یک سوم از گل شاخه بریده استان تهران در پاکدشت تولید می‌شود


یک سوم از گل شاخه بریده استان تهران در پاکدشت تولید می‌شود

تهران- ایرنا- فرماندار شهرستان پاکدشت گفت: کشاورزان این شهرستان به عنوان قطب تولید گل و گیاه استان تهران سالانه 992 میلیون گل شاخه بریده تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند که این تعداد، یک سوم کل تولید گل در استان تهران است.

هادی تمهیدی روز سه شنبه به مناسبت روز ملی گل و گیاه به خبرنگار ایرنا گفت: شهرستان پاکدشت با برخورداری از هزار و ۱۶۹ هکتار گلخانه تولید گل و گیاه و سبزی و صیفی، قطب تولید این محصولات در استان تهران محسوب می‌شود.

وی افزود: از مجموع گلخانه‌های شهرستان پاکدشت، بیش از ۱۵ هکتار به تولید گل و گیاهان زینتی اختصاص دارد و در این گلخانه‌ها سالانه ۹۹۲ میلیون گل شاخه بریده و ۱۴ میلیون و ۵۱۰ هزار عدد گلدان زینتی تولید می‌شود.

تمهیدی اظهار کرد: علاوه بر سطح گلخانه‌ها، در ۶۸ هکتار فضای باز پاکدشت نیز کشاورزان به تولید گل و گیاهان زینتی مشغول هستند.

وی تصریح کرد: گلخانه‌های شهرستان پاکدشت علاوه بر توسعه اقتصادی منطقه، در جذب گردشگران نیز نقش مهمی ایفا می‌کنند و بسیاری از علاقه مندان به گل و گیاه با حضور در این شهرستان، از جاذبه‌های این مراکز استفاده و نسبت به خرید گل اقدام می‌کنند.

فرماندار پاکدشت گفت: علاوه بر گلخانه‌های تولید گل و گیاهان زینتی، بیش از ۲۳ هکتار از گلخانه‌های پاکدشت به تولید سبزی و صیفی اختصاص دارد.

وی اظهار کرد: در سال زراعی جاری بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی پاکدشت زیر کشت گندم رفته که با احتساب میانگین برداشت محصول گندم به ازاء هر هکتار ۶ هزار کیلوگرم، در پایان فصل برداشت، بیش از ۳۱ هزار تن گندم در پاکدشت تولید شود.

تمهیدی افزود: سال گذشته، کشاورزان پاکدشتی ۱۸ هزار و ۵۵۲ تن گندم مازاد بر نیاز خود را به مراکز خرید دولتی تحویل دادند.

وی تصریح کرد: کشاورزان پاکدشتی امسال ۳ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی شهرستان را به کشت جو اختصاص دادند که با توجه به عملکرد ۴ هزار و ۵۰۰ کیلوگرمی برداشت از هر هکتار، پیش‌بینی می‌شود در پایان فصل ۱۴ هزار و ۸۵۰ تن محصول برداشت شود.

فرماندار پاکدشت گفت: امسال ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی پاکدشت زیر کشت کلزا رفته که با توجه به میانگین ۳ هزارکیلوگرمی برداشت محصول از هر هکتار، پیش بینی می‌شود بیش از ۶۰۰ تن کلزا از مزارع شهرستان برداشت شود.

پاکدشت بیش از ۲۶ هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

۲۵خرداد روز ملی گل و گیاه نام‌گذاری شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس