201 میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی به ملکشاهی اختصاص یافت


201 میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی به ملکشاهی اختصاص یافت

ایلام - ایرنا - فرماندار ملکشاهی گفت: امسال 201 میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی به این شهرستان اختصاص یافته است که در قالب 20 فصل و 138 برنامه عملیاتی می‌شود.

محمد تاسمه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای دولت تدبیر و امید چندین پروژه مهم زیرساختی از جمله احداث بیمارستان ، انتقال آب شرب از سد چم گردلان ، نصب دستگاه های تصیفه آب شرب ، توسعه و ارتقاء راه های مواصلاتی ، توسعه امکان ورزشی و آموزشی و گاز رسانی کلید خورده است که تاکنون تعداد از این طرح ها تکمیل شده، تعدادی نیز در آستانه بهره برداری بوده و چند پروژه نیز نیازمند تزریق اعتبارات است.

وی تکمیل طرح‌های نیمه تمام را از اولویت‌های مهم شهرستان در سال جهش تولید عنوان کرد و افزود: یکی از مطالبات و نیازهای اساسی شهر ملشکاهی تکمیل بیمارستان است که تا کنون با مشارکت بنیاد مستضعفان بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال برای این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد هزینه شده است.

فرماندار ملکشاهی یادآور شد: امسال نیز با اختصاص بیش از ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبار تملک داریی ها و سایر منابع استانی برای ادامه کار این پروژه روند احداث ساختمانی و ساخت و ساز آن به اتمام خواهد رسید.

تاسمه از بهره برداری فاز دوم آب شیرین کن ملکشاهی تا شهریور ماه سال جاری خبر داد و گفت: تاکنون برای این پروژه بیش از ۷۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی از ادامه عملیات اجرایی پروژه انتقال آب شرب از سد چم گردلان و چهار خطه کردن ۵ کیلومتر مسیر جاده ملکشاهی به سمت ایلام خبر داد و اضافه کرد: اعتبار این پروژه ها از محل اعتبارات ملی و استانی است که با مساعدت استاندار و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی بهره برداری از این دو پروژه مهم زیرساختی در اولویت قرار دارد.

فرماندار ملکشاهی همچنین از تخصیص اعتبار ۳۷ میلیارد ریالی برای توسعه عمران شهری و روستایی در این شهرستان خبر داد و گفت: امسال و با تلاش شهرداران و دهیاران بخش مهمی از پروژه های در دست ساخت و ساز در این حوزه به بهره برداری خواهد رسید.

تاسمه با اشاره به آغاز عملیات اجرایی چند پروژه در بخش کشاورزی با اعتبار ۲۶ میلیارد ریال تاکید کرد: با بهره برداری از این پروژه ها تحول جدی در توسعه بخش کشاورزی و باغات شهرستان رخ خواهد داد.

وی از تکمیل و بهره برداری از پروژه سالن ورزش های رزمی در این شهرستان نیز خبر داد و افزود: برای این پروژه ورزشی که ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد بیش از ۲۴ میلیارد ریال هزینه شده است.

شهرستان ۲۲ هزار نفری ملکشاهی در ۳۵ کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر