7 خوردنی محبوب که مصرف‌شان، شما را گرسنه‌تر می‌کند


وقتی بیشتر زمان خود را در خانه می گذرانید وسوسه می شوید که در آشپزخانه چرخ بزنید و دنبال خوراکی های خوشمزه بگردید، اما این می تواند چیز خوبی باشد بدترین از آن زمانی اتفاق می افتد که دلتان نمی نمی خواهد از خوردن دست بکشید و بیشتر بیشتر میخورید، شاید فکر کنید که این اشتهای شما که بسیار زیاد شده است اما در واقع باید باور کنید که غذاهایی که می خورید...

به گزارش سایت طلا، غذاهایی وجود دارند که اتفاقا بسیار پرطرفدار اما ناسالم هستند و با مصرف آنها به دلیل اثراتی که بر بدن شما می گذارند باعث می شوند که خیلی دیر احساس سیری به سراغ شما بیاید. در این مطلب با ما همراه باشید تا با تعدادی از این غذاها و خوردنی ها آشنا شویم . شناخت این موادغذایی به شما کمک می کند که بتوانید خوردنی های بهتر وسالم تری را جایگزین این مواد بکنید.

1-آبمیوه‌ها
ژانل فانک توضیح می دهد: "اگرچه آب میوه جز نوشیدنی های پرطرفدار است اما باید بدانیم که برای ساختن این آبمیوه ها از مواد قندی فراوانی استفاده می شود. همین قندهای ساده موجود در آبمیوه که به دلیل اینکه به سرعت جذب خون می شوند بیشتربیشتر شما را گرسنه می کند، در حالی که می توانید میوه ها و سبزیجات را جایگزین کنید که دارای فیبر زیادی هستند. همچنین اگر دلتان نوشیدنی میخواهد بهتر است همان میوه ها و سبزیجات تازه را آب گیری کنید تا فیبر طبیعی موجود در این مواد جذب مواد غذایی به جریان خون شما کاهش دهد و در نتیجه احساس سیری به سراغ شما بیاید.

7 خوردنی محبوب که مصرف‌شان، شما را گرسنه‌تر می‌کند

2-سس ‌های سالاد
لیزا هاییم ، متخصص تغذیه می گوید: "زمانی که سس های بدون چربی را انتخاب میکنیم فکر می کنیم که انتخاب سالمی داشته ایم، اما نمی دانیم که این سس های بدون چربی با نمک و شکر فراوان تهیه می شوند و همین شکر و نمک احساس سیری شما را به تعیوق می تندازد و بیشتر بیشتر دوست دارید از این سس ها بخورید.

3-کلوچه
برای همه پیش آمده که برای پرکردن شکم خود به سراغ کلوچه ها و دونات های بزرگ رفته ایم، اما باید بدانیم که این کلوچه های اگر چه دارای کالری زیادی هستند اما بدلیل داشتن قند بالا به سرعت هضم و جذب بدن می شوند و بدن شما همچنان احساس گرسنگی می کند!

4-تنقلات شور
سنت جان می گوید: "این کاملا علمی است که شما به خوردن مقدار کمی از این تنقلات راضی شوید ! اما دلیل چیست؟
این تنقلات حاوی مقادیر زیادی سدیم هستند و اغلب فاقد فیبر یا پروتئین، وی ادامه داد: مقدار زیاد نمک موجود در این خوقلات بیشتری بخورید .

7 خوردنی محبوب که مصرف‌شان، شما را گرسنه‌تر می‌کند

5-آدامس
بسیاری از رژیم های غذایی سعی می کنند مصرف آدامس را حذف کنند به این دلیل که می دانند عمل جویدن در واقع بدن شما فریب می دهد که شما در حال خوردن هستید و این باعث می شود که بدن شما نیاز به خوردن بیشتر پیدا کند و هورومون های گرسنگی مغز آزاد شوند.

6-غذاهای کم فیبر
بسیاری از غذاهایی که درست بعد از خوردن آنها گرسنه می شویم ، بیش از حد فرآوری وتصفیه شده اند و فاقد فیبر لازم هستند. چرا فیبر بسیار مهم است؟ از آنجا که فیبر مسئولیت جذب غذا از معده به خون را دارد، وقتی غذایی فاقد فیبر یا با سطح کمی از فیبر می خوریم سرعا از طریق معده جذب خون شده، انسولین موجود در خون شروع به هضم و از بین بردن آن موادغذایی می کند در نتیجه احساس گرسنگی دوباره زودتر به سراغ شما می آید.

7-فست فود
غذاهای بسیار فرآوری شده مملو از مواد نگهدارنده ، چربی های ترانس و نمک هستند. دلیل اینکه باید به این امر اهمیت دهید این است که مواد نگهدارنده و چربی های ترانس توانایی معده ما در برقراری ارتباط با مغز را مختل می کنند."

7 خوردنی محبوب که مصرف‌شان، شما را گرسنه‌تر می‌کند

"هورمونهای مربوط به سیری و انتقال دهنده های عصبی در مغز تولید نمی شوند ، بنابراین مغز توانایی تشخیص کامل احساس سیری را از دست می دهد ، بنابراین ما فقط بیشتر غذا می خوریم. نمک موجود در فست فودها باعث می شود آب موجود در بدن مان کشیده شودو بدن با کمبود آب مواجه شود، به همین دلیل است که اغلب اوقات که گرسنه هستیم اما در واقع بدن مان نیاز به نوشیدن آب دارد .

سایر خبر های مفید در 3 روز گذشته

چاق کننده ترین غذا ها را بشناسید | 7.8 هزار عملکرد صحیح بدن گوش به فرمان تیروئید است | 20.2 هزار آیا مرد می‌تواند پس از طلاق طلا‌های همسر خود را پس بگیرد؟ | 66.5 هزار بدهی ۱۱ میلیارد دلاری ایران/۴.۷ میلیارد دلار سررسید شد | 24.4 هزار چگونه خانه را با موهای خود فرش نکنیم؟ | 39.4 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور