نکات مهم برای خرید مبل استیل


نکات مهم برای خرید مبل استیل

سبک دکوراسیون مقوله مهمی است که این روزها بسیار مورد توجه افراد و به‌خصوص خانواده‌های ایرانی قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام توکا مارت، برای داشتن یک سبک دکوراسیون ایده‌آل باید موارد و نکات زیادی را مدنظر قرارداد که یکی از مهم‌ترین آن ها مبل است. مبلمان به سه دسته کلی مبل استیل یا سلطنتی، مبل کلاسیک و مبل راحتی تقسیم می‌شود.

مبل سلطنتی یا استیل جزء مبلمان پرطرفدار در بین ایرانی‌هاست. این سبک از مبلمان به علت بزرگ بودن قالب و داشتن منبت‌های زیاد روی تاج و دسته‌ها به بهترین شکل حس شکوه و عظمت را به محیط القاء می‌کند. در این مطلب قصد داریم نکات مهم برای خرید مبل سلطنتی (استیل) را برای شما شرح دهیم تا در هنگام خرید این سبک از مبلمان با مشکل روبه‌رو نشوید.

تناسب مبل سلطنتی و فضای مورد نظر

قبل از اینکه تصمیم به خرید مبل استیل (سلطنتی) بگیرید با دقت نگاهی به فضایی که قرار است مبلمان را در آنجا قرار دهید بیندازید. مبل سلطنتی به علت داشتن قالب بزرگ‌تر نسبت به مبل کلاسیک و مبل راحتی، فضای بیشتری را اشغال می‌کند.

اگر فضای کافی برای این نوع از مبلمان را نداشته باشید نه‌تنها به زیبایی منزل شما کمک نمی‌کند، بلکه باعث از بین رفتن تلاش‌های شما برای داشتن یک دکوراسیون زیبا می‌شود.

نکات مهم برای خرید مبل استیل

چوب و کلاف مبل استیل

از نکات مهم برای خرید مبل سلطنتی، توجه دقیق و کافی به جنس چوب و کلاف استفاده‌ شده در این نوع از مبلمان است. چوب به‌کاررفته در کلاف اثر مستقیم روی استحکام و طول عمر مبل دارد. از بهترین چوب‌های قابل‌ استفاده در کلاف مبل استیل یا سلطنتی می‌توان به چوب گردو، چوب نراد و چوب راش اشاره کرد.

چوب مزایای بسیار زیادی دارد ولی مشکل اساسی آن قیمت و وزن بالای آن است. برای رفع این مشکل سازنده‌ها به مواد مصنوعی همچون رزین روی آورده‌اند که دارای کیفیت به نسبت قابل قبولی است.

در کل باید به این نکته توجه کنید که مبل تولیدشده با مواد مصنوعی قیمت پایین‌تری دارد ولی استحکام و کیفیت مبل چوبی را ندارد.

نکات مهم برای خرید مبل استیل

منبت‌های مبل سلطنتی (استیل)

یکی از خصوصیات اصلی و بارز مبل استیل، منبت‌کاری‌های انجام‌شده بر روی آن است. منبت‌های موجود بر روی مبل ممکن است کار دست باشد و یا به‌وسیله دستگاه‌های مخصوص ایجاد شده باشد.

مبل‌های منبت‌کاری شده به‌وسیله افراد هنرمند باعث تبدیل‌شدن آن مبل به یک اثر هنری می‌شود. هر چه این منبت‌ها ظریف‌تر و دقیق‌تر روی بدنه مبل نقش بسته باشند، باعث زیبایی بیشتر و به‌تبع آن قیمت بالاتر مبل سلطنتی می‌شود.

نکات مهم برای خرید مبل استیل

راحت بودن مبل سلطنتی (استیل)

از دیگر نکات مهم که در هنگام خرید مبل سلطنتی باید به آن توجه شود راحتی مبل مورد نظر است. خیلی از افراد فکر می‌کنند که این ویژگی فقط مختص مبلمان راحتی است و در هنگام خرید توجهی به آن نمی‌کنند ولی بعد از مدتی به‌اشتباه خود پی می‌برند.

از مواردی که در راحتی مبل استیل یا سلطنتی تاثیرگذار است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ارتفاع پشتی مبل و دسته‌ها: خیلی مهم است که ارتفاع پشتی مبل و دسته‌ها استاندارد باشد. بهترین روش برای بررسی این مورد، نشستن روی مبل قبل از خرید آن است. اگر هنگامی‌ که روی مبل نشسته‌اید، در قسمت کمر و دستانتان احساس ناراحتی می‌کنید از خرید آن مبل صرف‌نظر کنید و به دنبال مدل دیگری باشید.

جنس فوم به‌کاررفته در نشیمن: مورد بعدی فوم استفاده‌شده در نشیمن مبل سلطنتی است. نشیمن باید حالت ارتجاعی داشته باشد و دفرمه نشود. بهترین نوع فوم موجود در بازار، فوم سرد شرکتی است. برای اینکه خیالتان از بابت فوم راحت باشد بهتر است از فروشنده بخواهید که آن را ضمانت کند.

جنس اسفنج به‌کاررفته در دسته‌ها: حجم و نرمی دسته‌های مبل به علت وجود اسفنج است. اسفنج نیز همانند فوم باید مقاومت بالایی در برابر فشار داشته باشد و تغییر شکل ندهد. معمولا از اسفنج‌های ۳۵ کیلویی در مبلمان استیل استفاده می‌شود.

پارچه مبلی

از دیگر نکات مهم برای خرید مبل استیل، پارچه مبلی است. پارچه مبلی در طرح‌های مختلف تولید و عرضه می‌شود. انتخاب پارچه مبلی کاملا بستگی به سلیقه شما دارد ولی اصولا بهتر است پارچه مبل خود را با توجه به سایر المان‌ها مثل پرده، فرش، آباژور و ... انتخاب کنید.

در هنگام انتخاب پارچه مبلی به فضای اتاق هم دقت کنید، به‌ طوری‌ که اگر قرار است مبلمان را در فضای کوچکی قرار دهید، بهتر است پارچه‌ای با طرح ساده‌تر و گل‌های کوچک‌تر انتخاب کنید و اگر فضا بزرگ است پارچه‌ای شلوغ‌تر با گل‌های بیشتر را برگزینید.

نکات مهم برای خرید مبل استیل

با مطالعه این متن تا حدودی با نکات مهمی که باید در هنگام خرید مبل استیل یا سلطنتی در نظر بگیرید آشنا شدید.

اگر به علت مشغله کاری امکان بازدید حضوری از نمایشگاه‌های مبل را ندارید می‌توانید خرید خود را از سایت‌های معتبر مبل و دکوراسیون همچون توکامارت به آدرس tookamart.com انجام دهید. این فروشگاه آنلاین محصولات خود را به صورت اقساط به همراه گارانتی معتبر عرضه می‌کند.

انتهای رپرتاژ آگهی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عاشقانه گوگوش با جذابترین شوهرش + عکس ها ، بیوگرافی گوگوش و 4 شوهر رسمی اش