صدور دفترچه‌های بیمه سلامت با اعتبار نامحدود از تیرماه


صدور دفترچه‌های بیمه سلامت با اعتبار نامحدود از تیرماه

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: با اجرای برنامه نسخه نویسی و استحقاق سنجی الکترونیکی و کاهش استفاده از دفترچه کاغذی؛ دفترچه های بیمه سلامت از تیرماه با اعتبار نامحدود صادر می شود.

پرویز رمضانی با اشاره به اجرای برنامه نسخه نویسی الکترونیکی در سراسر استان، عنوان کرد: با توجه به این موضوع، استحقاق سنجی الکترونیکی ملاک اعتبار پوشش بیمه ای است، بنابراین دفترچه های بیمه سلامت از تیرماه بدون تاریخ اعتبار صادر خواهند شد، به این معنی که از این پس بیمه شدگان در مراجعه به مراکز تشخیصی درمانی از طریق کد ملی وضعیت بیمه ای آنها اعتبار سنجی خواهد شد و در مراکز مجری نسخه نویسی الکترونیکی ، دارو و خدمات به شکل الکترونیک برای آنها تجویز و ارائه می گردد.

وی ادامه داد: در مواردی که محدودیتی برای ارائه خدمات الکترونیک وجود داشته باشد، اعتبار دفترچه از طریق استحقاق سنجی و یا کد دستوری USSD(# ۱۶۶۶*) مشخص می گردد. از طرف دیگر با توجه به اینکه به دلیل اجرای نسخه نویسی الکترونیکی، استفاده از دفترچه های کاغذی بیمه کاهش خواهد یافت و دفترچه‌های کاغذی مدت زمان بیشتری در اختیار بیمه‌شدگان خواهد بود، بدون تاریخ اعتبار و به عبارت دیگر با اعتبار نامحدود صادر می شود و ملاک اعتبار آنها نیز استحقاق سنجی در زمان دریافت خدمت خواهد بود.

مدیرکل بیمه سلامت بوشهر خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط و مسئله شیوع بیماری کووید ۱۹ و در راستای کاهش مراجعات و ترددها و عدم لزوم استفاده از نسخ دفترچه و همچنین کاهش مراجعات بیمه شدگان جهت تعویض و تمدید دفترچه، برنامه نسخه نویسی الکترونیکی از اول اردیبهشت ماه سال جاری در سراسر استان بوشهر آغاز گردیده و ۲۱۰ مرکز طرف قرار داد شرکت کننده در این طرح، تا کنون حدود ۲۵۰۰۰ ویزیت، ۳۵۰۰ نسخ دارویی و ۲۰۰۰ خدمت در این سامانه ثبت کرده اند.

رمضانی با اشاره به ارزیابی میز خدمت توسط اداره کل عملکرد و بازرسی استانداری و کسب رتبه برتر اداره کل بیمه سلامت استان بوشهر در بین دستگاه های اجرایی استان گفت: با استقرار میز خدمت در طبقه همکف اداره کل و پاسخگویی سریع به ارباب رجوع و تسهیل امور و همچنین ارائه خدمات الکترونیک، از سلامت کارکنان و مراجعین صیانت می شود و ارائه این خدمات و کسب این رتبه با همت همکاران پرتلاشمان در استان انجام شده که از آنان تشکر و قدردانی به عمل می آید.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق