صدور دومین پروانه حدمجاز آلاینده های محصولات کشاورزی در ایلام


صدور دومین پروانه حدمجاز آلاینده های محصولات کشاورزی در ایلام

ایلام - ایرنا - مدیرکل استاندارد ایلام گفت: دومین پروانه نشان حدمجاز آلاینده های محصولات کشاورزی در این استان صادر شد.

مهناز همتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پروانه کاربرد علامت استاندارد حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی استلن ایلام برای اولین بار آبان ماه سال گذشته و با مشارکت و تلاش سازمان جهاد کشاورزی برای محصول تولیدی نخود دیم در بخش آسمان آباد شهرستان چرداول صادر شد.

وی از صدور دومین پروانه کاربرد علامت استاندارد حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی برای دومین بار در سال جاری خبر داد و افزود: این پروانه که در قالب پروانه استاندارد تشویقی می باشد، با مشارکت و تلاش سازمان جهاد کشاورزی استان برای محصول گوجه فرنگی در شهرستان مرزی مهران صادر شد.

مدیرکل استاندارد ایلام، صدور این نشان را در راستای کاهش استفاده از سموم و آلاینده های مورد مصرف در تولید محصولات کشاورزی و به میزان استاندارد عنوان کرد و یادآور شد: صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد حد مجاز به منظور افزایش کیفیت و سلامت محصولات تولیدی کشاورزی صورت گرفته است.

همتی اضافه کرد: این نشان بعد از تشکیل پرونده توسط متقاضی و یا کلینیک های کشاورزی در پنجره واحد سازمان جهاد کشاورزی و انجام بررسی های اولیه بر روی آب، خاک مزرعه و همچنین بررسی ها و آزمون بر روی گیاه محصول صادر شده است.

۱۲۶ واحد تولیدی فعال در ایلام زیر پوشش اداره کل استاندارد است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !