لزوم بصیرت افزایی برای ایجاد شرایط ظهور منجی


لزوم بصیرت افزایی برای ایجاد شرایط ظهور منجی

اسکندری ضمن رد ارتباط کرونا ویروس با علائم آخرالزمان و ظهور گفت: امروز مسئله مهم‌تر از علائم ظهور، بحث فراهم شدن شرایط ظهور است که باید با بصیرت زیر پرچم ولایت‌فقیه و تحت امر رهبر معظم انقلاب، بستر و شرایط آن را آماده‌ کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «سهیلا اسکندری» در نشست علمی پژوهشی بررسی کرونا و ارتباط آن با علائم آخرالزمان و ظهور در مدرسه علمیه خواهران امام حسین (علیه‌السلام) چالوس با اشاره به مفهوم علائم ظهور بیان کرد: علائم ازنظر لغوی به معنای آنچه سبب شناختن کسی یا چیزی شود و ظهور هم آشکار شدن چیزی که پیش‌تر ظاهر بوده، است و در اصطلاح ظاهر شدن حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) پس از پنهان شدن طولانی برای قیام و برپایی حکومت عدل جهانی است.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه خواهران چالوس افزود: آخرالزمان هم به زمان تولد و رسالت حضرت رسول اکرم (صلی اله و علیه و آله وسلم) و هم به دوران ظهور منجی عالم بشریت اطلاق دارد و علائم آن حتمی و متقارب به ظهور و هم غیر حتمی و غیرمتقارب به ظهور است.

وی تأکید کرد: علائم ظهور به‌صورت توصیفی است که به‌ظاهر روایات استناد شده و حمل بر آن‌ها تمثیلی وامری غیرقابل‌قبول است و در این صورت دیگر به هیچ‌یک از روایات در موضوعات دیگر نمی‌توان حکم قطعی داد مگر این‌که شواهد بر تمثیلی بودن آن وجود داشته باشد.

اسکندری تصریح کرد: بر اساس برخی روایات شاید بتوان این‌طور استنباط کرد که بیماری کرونا از علائم ظهور است، درحالی‌که نکاتی وجود دارد که مانع این برداشت می‌شود، ازجمله روایتی از حضرت علی (علیه‌السلام) در کتاب غیبت شیخ طوسی (ره) که فرموده‌اند: «بین ید القائم»، یعنی پیش از ظهور دو مرگ سفید و سرخ هست که منظور از مرگ سرخ جنگ و شمشیر و مرگ سفید طاعون است؛ همچنین در کتاب کمال‌الدین مرحوم صدوق (ره)، امام صادق (علیه‌السلام) فرمودند: «قدام القائمه مومتتان» یعنی دو مرگ وجود دارد تا این‌که از هر هفت نفر، پنج نفر نابود می‌شوند که با این روایات، اثبات علامت ظهور بودن بیماری کرونا تثبیت نمی‌شود.

وی گفت: با یک یا چند روایت نمی‌توان نتیجه‌گیری کرد؛ بلکه باید قرائن و شواهد تفسیرهایی که پایه و اساس دارد را موردتوجه قرارداد؛ زیرا از این اسناد یک مرگ عجیب برداشت می‌شود، درحالی‌که آمار کرونا نسبت به مبتلایان خودش در کل جهان چند درصد بیشتر نیست و ما با بیماری‌هایی با تلفات بیشتر از این روبرو بودیم که حتی توان دفن جنازه‌ها وجود نداشت.

اسکندری بیان کرد: امروز مسئله مهم‌تر از علائم ظهور، بحث فراهم شدن شرایط ظهور است که باید با بصیرت زیر پرچم ولایت‌فقیه و تحت امر رهبر معظم انقلاب، بستر و شرایط آن را آماده‌ کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر وظیفه ما، تشنه کردن مردم جهان نسبت به ظهور حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است، به‌طوری‌که همه مکاتب و مسلک‌های موجود در دنیا احساس نیاز به موعود و ناجی را احساس کنند.

پایان پیام/286

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ عجیب ترین جاده جهان را تماشا کنید!