بیشترین تعهد گازرسانی روستایی در خراسان جنوبی رقم خورد


بیشترین تعهد گازرسانی روستایی در خراسان جنوبی رقم خورد

بیرجند - ایرنا - شرکت گاز خراسان جنوبی در سال جاری با تعهد گازرسانی به 400 روستا بزرگترین برنامه گازرسانی به روستاها را در کشور متعهد شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی گفت: امیدواریم در صورت تحقق نقدینگی به موقع و مناسب با همت تمامی کارکنان و مساعدت مدیران استانی و شهرستانی در این کار مهم نیز سربلند شویم.

سید محمود هاشمی روز پنجشنبه اظهار داشت: پیش بینی می‌کنیم درصد بهره‌مندی روستایی خراسان جنوبی از گاز طبیعی در پایان امسال با ۱۳ درصد افزایش به بیش از ۹۰ درصد برسد.

وی افزود: با تلاش و جدیت همه کارکنان شرکت گاز استان به عملکرد مثبتی در حوزه گازرسانی به روستاها رسیده‌ایم به طوری که سال ۹۷ حدود ۲۰۰ روستا و در سال گذشته حدود ۳۰۰ روستا به شبکه گاز متصل شدند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی بیان کرد: بر این اساس درصد خانوار روستایی برخوردار از گاز طبیعی طی ۲ سال اخیر از ۴۶ درصد به ۷۷ درصد و تعداد روستاهای گازدار استان در این مدت از ۲۹۱ به ۷۷۱ روستا افزایش یافت.

وی گازرسانی به روستاها را از برنامه‌های اصلی شرکت گاز استان اعلام کرد و گفت: امسال نیز نهضت گازرسانی با شتاب بیشتری ادامه دارد و با همت کارکنان شرکت گاز استان، ۴۰۰ روستا در سال جاری به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل خواهد شد.

استان مرزی خراسان جنوبی با جمعیت کمتر از ۸۰۰ هزار نفر، ۱۱ شهرستان، ۳۰ شهر و هزار و ۷۵۰ روستا دارد.

خراسان جنوبی از استان‌هایی است که عمر گازرسانی در آن طولانی نیست و عزم مدیریت استان بر این است که گازرسانی در بخش روستایی تکمیل شود.

تاکنون گاز به تمامی شهرهای استان رسیده و دیهوک در شهرستان طبس آخرین شهر بدون گاز خراسان جنوبی بود که گازرسانی به آن نیز با مصوبه سفر استاندار به شهرستان طبس از اوایل امسال شروع شد.

تامین زیرساخت‌ها در خراسان جنوبی نقش مهمی در جذب سرمایه‌گذاری و ماندگاری جمعیت به ویژه در روستاها و مناطق مرزی دارد که با توجه ویژه دولت و اختصاص اعتبارات لازم در اولویت برنامه‌های استان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است