بی توجهی به دستورات بهداشتی، عامل افزایش آمار کرونا در فارس است


بی توجهی به دستورات بهداشتی، عامل افزایش آمار کرونا در فارس است

لطفی گفت: آمار صعودی مبتلایان به کرونا در فارس، نشان دهنده بی توجهی و جدی نگرفتن دستورات بهداشتی در مقابله با این بیماری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شیراز، «مهرزاد لطفی» در یکصد و دومین نشست ستاد مدیریت بیماری کرنا در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بر اساس آمارهای ارسالی از آزمایشگاه های تخصصی کرونا در سطح استان، آمار شناسایی موارد جدید بی سابقه بوده و وضعیت استان را به روزهای نخست شیوع ویروس برگردانده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر رعایت اصول بهداشتی در برابر ویروس کرونا افزود: آمار صعودی مبتلایان در فارس، نشان دهنده بی توجهی و جدی نگرفتن دستورات بهداشتی در مقابله با این بیماری است.

وی اضافه کرد: آمار مبتلایان در فارس در مسیر افزایشی است و این امر می تواند باعث اجرای دوباره محدودیت هایی در زمینه تعطیلی مشاغل شود.

لطفی تصریح کرد: آمار مبتلایان در ۲۴ ساعت گذشته از ابتدای شیوع کرونا در فارس، بی سابقه بوده و این امر بار بسیار زیادی به سیستم بهداشت و درمان استان وارد می کند.

وی از آمادگی بیمارستان های استان با تمام ظرفیت های موجود برای مقابله با کرونا خبر داد و گفت: انجام مراقبت های بهداشتی برای کارکنان مراکز درمانی در راستای حفظ سلامت آنان مورد تاکید است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد: لازم است تا کارکنان تمامی دستگاه ها، سازمان ها، ادارات و مراکز ارائه دهنده خدمات، برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا و قطع زنجیره انتقال این بیماری، ضمن استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی را جدی بگیرند.

گفتنی است در این نشست از سوی اعضای ستاد مدیریت بیماری کرونا، گزارشی در خصوص تجهیزات و امکانات موجود در مراکز درمانی، وسایل حفاظت فردی، تعداد تخت های ویژه، آمادگی بیمارستان های شیراز، سلامت تیم های درمانی، تعداد بیماران بستری، بخش های اورژانس، بستری، اتاق عمل و ظرفیت تخت های بیمارستانی و وضعیت انبار دارویی نیز ارائه شد.

پایان پیام/664

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی